Auf Wiedersehen und viel Glück !…


…adică la revedere și mult noroc !

Azi a fost o zi caldă de vară, deși e abia 18 Aprilie. Prin geamul deschis ne-a intrat din timp în timp în birou un iz de iarbă cosită, combinat cu alte arome ale plantelor din grădinile vecine, laolaltă cu niște foițe uscate aduse de vânt – pe care le-am văzut zilele astea și prin centru, cât e el de betonat – scuturate din copaci după ce și-au îndeplinit rolul de protectoare, niște învelișuri ale frunzelor adevărate, cele de un verde crud și abia de curând ivite. Cald, domnule, pentru perioada asta…

O să țin minte această zi, cu căldura ei nefirească, pentru că azi cineva apropiat a plecat în Germania, pentru o perioadă determinată dar cu mari șanse de a se prelungi nelimitat. Un tânăr decis, la început de drum în viață, căruia îi doresc tot binele posibil – nu doar pentru că suntem familie, ci pentru că merită cu prisosință. De la copilul blond, drăguț și foarte vorbăreț, la adolescentul mereu zâmbitor, timid uneori, încăpățânat alteori și până la omul din prezent, de 20-și-ceva-de-ani, drumul lui a fost frumos nu doar pentru că are o fire senină, ci și pentru că e băiat deștept și cu mult bun-simț. Și a învățat mult, fie conform programei, fie de plăcere, fie informatică și matematică, fie limba germană la un institut faimos recunoscut pe plan european… poate că îl cam laud, dar ce dacă ? … nici nu pot să spun cât de mult îl admir și cât aș vrea să-i fie mereu viața frumoasă ! Alături de oameni cu care să rezoneze.

Iar azi mă bucur că a ajuns unde și-a dorit, deși noi cei din jur credeam că alte orizonturi or să-l cheme, după cum ne exprimam noi preferințele pentru una sau alta din posibilitățile care i se ofereau, după parcursul frumos pe care l-a avut. Și intuiție a avut, ba chiar și un pic de noroc, atât de necesar în viață, măcar din când în când.

Îmi pare bine că măcar el a scăpat de aici și n-a rămas în limitele cunoscute, în plafonarea clasică ; e important să te distanțezi de tărâmul deșertăciunii, acolo unde pare că se usucă totul în jur și ți se taie elanurile sistematic. A scăpat de superficialitate și de tupeul gălăgios, de non-valoarea demonstrativă și de viermuiala în absurd de care avem cu toții parte, fie că recunoaștem sau nu, fie că înțelegem sau nu… departe de toate aberațiile.

Mă uit la poza lui de pe WhatsApp, la fel de drăguț ca întotdeauna, și îmi propun să îl ajut acum cum pot, și anume să stau un timp mai aproape de părinții lui care nu se simt tocmai bine zilele astea, oricît ar fi de conștienți de justețea deciziei luate de copilul lor ; ei nu trebuie decât să nu se mai gândească la asta pe moment, că apoi viața le ordonează cumva pe toate. Toate se rezolvă în timp, trebuie să le reamintesc deviza… dar mai întâi îi transmit lui două vorbe de noapte bună, la finalul primei zile din noua lui viață.

Așa că, mult noroc M. , acolo unde ți-ai găsit rostul acum, și să auzim numai de bine ! Sper din tot sufletul🙂 .

P.S. Ieri mi-am luat un laptop nou, e frumos (albastru, chiar metalizat la lumina artificială după cum observ acum) și suficient de capabil pentru ce am eu nevoie de la el. Asta ca să știu și de când începe să curgă garanția, dar și pentru că vreau să încep și eu o altă fază, de la 17 Aprilie. E faza de după reevaluarea mea personală, așa cum încerc în fiecare primăvară, dar ceva mai mult de data asta. E reinventarea de după renunțarea la tot, adică o abordare absolut liberă a fiecărei zile – ce aduce ea e suficient, le iau pe toate cum vin și nu mai am niciun fel de așteptări. Iar planurile pe termen scurt sunt și ele la cheremul sorții, o să încerc să le schițez cât mai puțin. Cred că ăsta e, cumva, un pas spre fericire. Sau măcar spre un fel de liniște.

scara-infinita-munchen.jpg

 

 

 

10 gânduri despre “Auf Wiedersehen und viel Glück !…

  1. Mult noroc lui M. şi din partea mea! Să îi fie bine şi felicitări pentru curaj!
    Tu sigur ştii cum să linişteşti părinţii rămaşi acasă aşa că să ai multe zâmbete la purtător, să le poţi împărţi în voie!
    Să foloseşti sănătoasă jucăria cea nouă, să ne scrii mai des de pe ea😉

    • Aşa i-am zis şi eu, că e curajos. Dar e un curaj bazat pe o temeinică asigurare, din toate punctele de vedere.
      Draga mea, de scris mai rar, dar de trecut pe la tine un pic mai des, promit că asta o să fac. De dor şi ca să mă încarc cu bine, îmi amintesc eu că acolo e o sursă de pozitiv. Pupici şi să ai soare azi, şi mâine… şi mereu🙂 :*

    • Trebuie să te minți măcar un pic pentru a putea trăi, eu cel puțin așa văd la toată lumea. Dacă alegi să nu te minți deloc, și să nu îi minți nici pe alții, devine dificil. Iar eu nu pot nici dacă aș vrea, am devenit de un realism crunt, ca să zic așa. De aici lipsa liniștii, în sensul de împăcare cu toate. Sunt cam neîmpăcată🙂

Lasă un răspuns

