un moment


Despre Vadim as spune multe lucruri bune, asa dupa cum mi-as aminti si destule rele. Pentru ca prin anii ’80 eram deja suficient de mare incat sa fiu constienta de „prestatia” lui, alaturi de Adrian Paunescu, in ceea ce priveste laudele adanci aduse Ceausestilor.

Apoi, in anii ’90 l-am injurat pe Vadim cu patima, il uram din tot sufletul intr-o perioada cand simpatizam cu taranistii, in naivitatea mea. Apoi, treptat, s-a dovedit ca tot ce spunea CVT se cam adeverea : batranii cocliti de la PNT CD s-au autoeliminat din politica, de buni si capabili ce fusesera ; oricum , principala lor preocupare a fost sa-si retrocedeze proprietati pe care le avusesera inaintasii, dar pe alocuri s-a lasat si cu abuzuri. Iar liberalismul romanesc, dupa cum se vede pana azi, se tot chinuie sa-si gaseasca un drum, facand si desfacand aliante nefericite, tot intr-o deruta. Deci patima mea politica a fost atunci (si nu mai este in prezent) total nejustificata.  Vadim avea dreptate, pe undeva.

Numai ca astea s-au cam estompat, sincera sa fiu. Si acum am pentru CVT si AP orice, numai aversiune nu. In plus, in deceniile care au urmat, inclusiv in trecutul recent, au mai tot fost „poeti de curte” care s-au pretat la periat mai-marii zilei, asa ca de ce ar fi Vadim mai rau decat marii lingai Plesu si Liiceanu, de exemplu ? De ce era el condamnabil si acesti doi bufoni nu ? Asa ca mai mult ca sigur lingusitori de conducatori va avea tara asta de-a pururea si nu e cazul sa facem din asta un criteriu de pus oameni la zid, pentru ca asa e fibra natiei. Ne credem mereu unii mai buni decat ceilalti si in realitate nu prea e cazul… macar Vadim spunea raspicat ce gandea, asumandu-si temperamentul; si nu-i tinea nimeni isonul prin justitie, cand avea procese si le cam pierdea – spre deosebire de o liota de puscariabili sus-pusi care se fac pierduti printre degete, si printre dosare clasate, in ciuda evidentelor. Aia sunt rusinea tarii, nu Vadim, zic… si ma uimeste necontenit lipsa de bun-simt a unora care graiesc atunci cand ar trebui sa taca. Azi a fost randul penalului Basescu Traian, ca de obicei sub orice critica…

Mai bine ma uit la ce lasa in urma omul, ori despre Vadim stiam si am mai aflat zilele astea tot felul de lucruri bune. Adica mult mai multe bile albe ar avea, decat negre. Era, cum se spune, rau de gura, dar cu suflet mare. Imi pare sincer rau de disparitia lui, mai avea de spus si de facut lucruri interesante, cu siguranta. O fi fost in fel si chip omul asta, numai insipid si plictisitor nu. Dumnezeu sa-l odihneasca, maine va iesi definitiv din scena si se va mai vorbi despre el ca despre toti mortii : la inceput cu elan, apoi tot mai rar, pana la uitarea aproape completa.

Am cautat si gasit versuri de-ale lui transpuse in muzica, sunt mai multe dar l-am ales pe „Septembrie„, care imi aminteste de ceva de demult si foarte personal. Si inca doua piese, pe textele altor poeti, pentru ca-s versuri de o frumusete deosebita: unul cu izvorul de unde te duci sa bei apa ca sa uiti, daca poti 🙂 …. si al treilea, mai mult difuzata si deci mai cunoscuta.  Meritau si ele aduse la suprafata, macar cu ocaziile astea cand cotrobai pe net numai pentru ca cineva a disparut. Iar trupa Savoy, antica 🙂 , a avut si are farmecul ei 🙂

19 gânduri despre “un moment

    • Stii, omul asta aflu ca a avut grija ani la rand de animale si de niste oameni , ceva numit „cina crestina” de care nu auzisem, ca probabil n-a facut tam-tam. Din banii lui, chiar daca a fost vorba de salarii substantiale, din tara sau de la Parlamentul UE. Dar cati altii ar mai fi facut asa ? Sau cati ar mai face , daca ar avea posibilitatea, macar un timp ? Eu cred ca foarte putini si tocmai de-aia ar fi fost bine sa se abtina cei care au scos flacari pe gura zilele astea. Din fericire sunt scutita de Fakebook, in schimb chiar in seara in care Vadim s-a prapadit, am vazut pe mizeria de b1 un individ vorbind sub orice critica…. adica nici nu se racise mortul inca. Uneori pamantul asta suporta mult prea multe, asa cred.

      • La asta ne pricepem cel mai bine, Mirela… să facem spume şi să scoatem mizeria din noi când „ţinta” nu ne mai poate răspunde.
        Da, ştiu ce spui. Individul ăla îmi dă o stare aiurea şi dacă spune „bună dimineaţa”. E admirat de mulţi pentru că spune pe şleau ce gândeşte. Să-mi fie cu pardon, eu cred că se poate spune şi altfel ce gândeşti. Dar cine sunt eu să-mi permit să vorbesc de unicul, irepetabilul şi irefutabilul personaj…
        Mă întreb cât mai poate suporta şi pământul ăsta?

        • Nu neg faptul ca si eu ma voi bucura enorm cand o sa moara cineva anume 😀 …. sper sa si apuc, teoretic asa ar trebui. Dar n-o sa ma duc la tv si nici altfel n-o sa comentez, decat la mine acasa, ma imbat cu prietenii 🙂 Si eu m-as bucura pentru ca acel cineva mi-a afectat la propriu viata in rau, spre deosebire de Vadim pe care delatorii, multi dintre ei, nici nu cred ca l-au cunoscut vreodata. Si deci nu le facuse lor personal ceva, doar vorbesc si ei ca au timp si sunt si platiti pentru asta.
          Pamantul o sa suporte, s-a invatat si nu mai sesizeaza exagerarile…. tot ce poti sa faci e se eviti, e cel mai simplu si la indemana.

  1. Articolul tău este unul …politic. Faptul ca …despre morţi numai de bine…poate fi luat în considerare, dar cum s-a manifestat Vadim în viaţa piblică este o RUŞINE.
    Faptul că-i consideri pe Liiceanu şi Pleşu lingăi, sunt afirmaţii resentimentare, profund nedrepte. Face parte din poziţionarea ta politică, dar politica este un criteriu profund alterat de apreciere a valorii…
    Ce legătură are Băsescu …cu moartea lui Vadim?! Este un politician la fel de imund ca toţi politicienii. De ce trebuie să fim de o parete sau de alta al unor NEMERNICI, că asta sunt TOŢI politicienii…?!

    • De basescu am pomenit numai pentru ca a grăit din nou ieri ceva prostesc si obraznic. De fapt de-aia m-am apucat de postare, sinceră să fiu. O fi politică postarea mea, dar la fel sunt toate atitudinile celor care comentează acest subiect în ultimele zile. Sau au voie să se exprime numai ăia care îl înjură pe Vadim, deşi ei sunt la fel de infami, pe pătrăţica lor ?

      De beţivul Liiceanu şi gorila Pleşu am zis de fapt mult prea blând, doar făceam o paralelă şi nu sunt ei vreodată preocuparea mea. Poate că tu nu le-ai urmărit evoluţia în ultimii 10 ani… nu au absolut nimic în plus faţă de CVT. Oameni ca ei fac să îţi fie scârbă de societatea asta, printre altele. Părerea mea, desigur.

      • Sunt în total dezacord cu privire la Liiceanu şi Pleşu. Ei au fost asociaţi regimului Băsescu…total injust. Faptul că a existat un Vadim, Iliescu şi cu toată camarila de cominternişti în suflet şi simţiri, faptul că nu te puteai apropia de aceştia a determinat alegerea fortuită pentru cei aflaţi într-o aparentă opoziţie. Eu spun ca TOTI politicienii sunt nişte TICĂLOŞI. Dar dacă sunt OBLIGAT să aleg între javre, dintre oricine altcineva şi camarila comunistă PE FAŢĂ…aleg pe oricine altcineva. Din fericire eu sunt LĂMURIT, iar simpatiile politice trecătoare ale unui Pleşu sau Liiceanu, nu le pot contesta valoarea, o valoare unanim recunoscută, în afara celor înregimentaţi politic. Să nu uiţi că oameni de certă valoare…au fost de partea lui Hitler şi asta este de neânţeles. Opera lui Liiceanu sau Pleşu nu are nimic …băsist, din fericire.

        • Păi comunişti au fost cu toţii la vremea aia, numai că unii şi-au dat apoi cu cremă de ghete pe faţă şi şi-au schimbat culoarea din mers… aşa că prefer să apreciez asumarea până la capăt, decât deghizarea. Şi oricum, în România democraţia nu are nimic de-a face cu ceea ce e ea în ţările cu tradiţie, la noi totul e oportunism şi lipsă de scupule. Iar caracterele oamenilor publici, mai mult decât îndoielnice.
          Nu te contrazic dacă îţi plac cei doi, dar nici n-o să spun că sunt mai buni decât alţii, că nu e cazul… deloc.

          • Cunoşti opera celor doi ? Eu îi urmăresc şi nu m-au dezamăgit.
            Acum…în ceea ce priveşte sintagma, agreată în special de cei maculaţi, de profitorii vechiului regim şi al actualului…ca TOŢI am fost comunişti, sau atinşi de acest morb. Ei bine NU este aşa. Eu nu am fost, nu sunt şi nu voi fi atins de vrun morb partinic. Nu sunt de dreapta, de stânga de nici un punct cardinal. SUNT NORMAL !
            Democraţie nu este nu a fost şi nu va fi în lumea asta…doar poate în ” cealaltă”….?! FIECARE în mod individual va trebui s-şi definească propria cale, dar mai întăi ar trebui să cunoască DIRECTIA corectă. Dacă fiecare are o cale particulară…DIRECTIA este comună, sau ar trebui să fie astfel…iar direcţia înseamnă autenticitate, creativitate…aflate sub imperiul iubirii, adevărului şi libertăţii, acestă treime de nedespărţit. În rest sunt…vorbe…

            • „Opera” ? În mai puţin de o generaţie n-o să-şi mai aducă nimeni aminte de ei, garantat. Sau oricum, nu pentru ce au scris…. şi mă opresc, nu ăştia doi făceau obiectul postării mele, deja am neglijat ce era important azi.

              • Mă rog, recunoşterea celor doi este mondială, motiv de mândrie, pentru cine are aşa ceva. Eu nu… mândria este prostească.
                Ceea ce este un fapt, este prestaţia imundă a ptrtiotului naţionale…Vadim. Este o certitudine , că vorba aia…scripta manet, modul cum şi-a atacat presupuşii adversari Vadim, cum nu a ţinut cont de nici o minimă decenţă. D-zeu, sau cine este în măsură…să-l ierte, dar are cam mult de lucru…
                Faptul că are adepţi dispuşi să reţină doar ceea ce este convenabil(?!) despre Vadim, aceştia scot din context personalitatea conflictuală a lui Vadim . Dar fiecare răspunde pentru el şi de gustibus non disputandum…Asta este, nu-i bai…

                • Eu în postare am scris de toate despre Vadim. Dacă tu crezi că a lăsat în urmă numai rele, nu încerc să te influenţez cumva. Acum, când or să moară şi alţi eruduţi ai neamului, vor scrie şi despre ei alţii probabil, eu nu. În general nu ţin să mai spun cam nimic, ce am scris ieri mi-a fost inspirat, din nou, de licheaua supremă şi de comportamentul ei de ieri. O să evit tot mai mult să văd sau să aud, e mai sănătos aşa.

                  • Este corect aşa, dar să sti…TOŢI politicienii sunt lichele supreme, făra nici o deosebire. Simpatiile şi antipatiile nu-şi au locul. Sunt oameni profund egotici, cu tot ce presupune această anormalitate. Pentru mine este uimitor cum acceptam să fim complicii acestora, acceptând să fim conduşi la…groapă de aceşti corupţi, acceptând inaceptabilul. Sper ca acest popor, lumea în ansamblul ei să se trezească la realitate şi să înlăture dreptul politicienilor de a mai conduce.

  2. Buna dimineata Mirela !
    ” Despre MORTI, numai de BINE ” , spune-o vorba din popor ! 🙂
    Despre TRADATORI de NEAM si TARA , voi posta pan-o sa MOR ! 🙂 😦
    http://aliosapopovici.wordpress.com/
    Felicitari pentru aceasta postare ! 🙂
    Fiecare fraza merita comentata dar nu-mi permite timpul ……….
    M-am oprit la remarca de mai jos :

    …..” Aia sunt rusinea tarii, nu Vadim, zic… si ma uimeste necontenit lipsa de bun-simt a unora care graiesc atunci cand ar trebui sa taca. Azi a fost randul penalului Basescu Traian, ca de obicei sub orice critica…”

    si din repulsie fata de ” aia” la care faci referire, NU o sa le pronunt numele lor slugarnice si ipocrite dar le vor pomeni altii cand si ei vor pleca pe drumul fara de intoarcere a TRIBUNULUI
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2015/09/14/
    Ma bucur ca mi-ai oferit ocazia sa-ti intr-un casuta-ti virtuala si te voi vizita cu drag la fiecare postare daca dorinta va fi reciproca ! 🙂
    Un sfarsit de saptamana pe placul Domniei Tale, Mirela ! 🙂
    Cu stima si respect,
    Aliosa.

    • Sfarsit de saptamana placut si tie, Aliosa. Si multumesc de vizita si de suport, oricum pe mine nu ma mai sperie chiar orice…. si nici nu ma mai iluzionez legat de vreun „salvator” al neamului in care sa-mi pun mari sperante. Ii las pe altii, mai tineri si mai plini de sperante, precum si pe cei care degeaba au trait si au imbatranit in tara asta in ultimii 20 de ani, ca tot naivi au ramas. Eu stau pe margine si fac galerie sau fluier, dupa imprejurari. Ma amuz, ca ce altceva sa mai faci ? 😀

    • 😀 daca faci abstractie de ce am zis de viii respectivi, da, fara patima 😀 Dar cantecele sunt frumoase toate, asa/i ? Vroiam initial sa ma rezum la ele, dar n-am putut 🙂

  3. Discuţiile contradictorii despre acest om nu-şi mai au rostul acum, că aplecat spre alte zări… Mi-au plăcut tare mult melodiile dragi din adolescenţa mea. Da, Savoy a avut un farmec deosebit, iar versurile sunt atât de sensibile, faţă de multe dintre prostiile din prezent. Aceste cântece pe care le-ai ales tare inspirat, sunt cel mai bun omagiu pentru m om care a trăit cu bune şi cu rele…

    • Da, cred că prin moarte ţi-ai platit toate datoriile, ar cam trebui să fii lăsat în pace. Mă bucur că ţi-au placut, şi mie îmi amintesc de vremuri mai tihnite (deşi atunci spuneam altfel) , sau oricum de prima tinereţe, dusă 😀

Lasă un răspuns

