parcurile Londrei


Pe mine, daca ma pui intre animalute si ma uiti acolo nu-i nicio problema, nu-mi mai trebuie nimic si as trai vesnic asa: eu sa am grija de ele si ele sa-mi asigure cumva traiul, ca altfel n-as putea vietui. Cred ca e singurul lucru pe care l-as mai face cu dragoste si devotament. Cum insa asta e imposibil, ma rezum la micile momente de fericire, cand am ocazia sa le vad in mediul lor, eventual sa le si dragalesc… 🙂

Toate parcurile importante din Londra au fost initial domenii regale de vanatoare, deschise pe rand publicului.

Primul prezentat e St. James’s Park, cel mai frumos dupa parerea mea (si nu numai a mea) si cel mai vechi parc din Londra. Nu e mare ca Hyde Park, nu e nici mic, e cum trebuie si cu tot ce-i poate da valoare : vegetatie, un mic lac (populat de lebede, rate si gaste), liniste, acces usor spre el si desigur veverite imblanzite, care nu se intimideaza si se apropie de om pana la atingere… Ba chiar ti se urca pe brate/ picioare daca asa considera ele convenabil 😀 .

E parcul pe care l-am  « batut » cel mai mult, pentru ca la el ajungi usor, dinspre Big Ben si Westminster mergand spre castelul Buckingham, pe care trebuie sa-l vezi macar o data daca tot ai ajuns acolo. Si astfel ajungi sa traversezi acest parc, si sa-l iubesti.

LONDON 668

LONDON 244 LONDON 245 LONDON 246 LONDON 247

O gasculita pe faza…

LONDON 248

… si o pasaruica neidentificata, care avea niste labute ciudate, parca ar fi pene 🙄

LONDON 249 LONDON 250 LONDON 251 LONDON 252

O mini-defilare pe 15 august, cum am mai spus in cealalta postare, mai in detaliu aici si aici

LONDON 253 LONDON 254 LONDON 258

Un loc de joaca pentru copii, tot pe acolo…

LONDON 261

… si veveritele asemanatoare cu ale noastre, numai ca sunt gri. Si fara frica 🙂

LONDON 260 LONDON 264

Aici o alta creatie personala, ca daca m-am stiut cu un card de memorie mai incapator, am tot facut filmulete 😀

LONDON 266

LONDON 267

Catelusa asta, o cockerita frumoasa si plina de viata, abia astepta sa o intrebi de vorba, cu aprobare de la politista-partener cu care patrula. Si, dupa ce mai intai te mirosea pe tine si geanta ta :)) (defect profesional, am zis noi) deveneati amici 🙂

LONDON 241

LONDON 240

Pana sa ne despartim am vazut-o coplesita de un grup de copii, pe care i-a iubit in parte si la final a capitulat in fata lor 😀 , parand sa fie foarte bucuroasa de intamplare 🙂

LONDON 242

Macaralele din Londra sunt atat de multe, ca se vad si din parc pe alocuri.

LONDON 268

Se construieste enorm, in toate directiile, dar cu toate astea in oras nu e praf. Deloc. Si daca tot m-am abatut de la tema, mai pun o poza cu un santier in care se lucra, dar din care nu razbatea decat zgomot, nici ala de luat in seama. Insa dare de noroi de la basculante nu erau, poate ei fac altfel, cu beton, otel si sticla…. fara excavatii 🙄

LONDON 748

Dar sa revin. Dupa parcurgerea lui St. James ajungi drept la palatul reginei, asupra caruia nu mai insist, doar punctez…

LONDON 269

LONDON 676 LONDON 675

Duminica a fost randul lui Hyde Park, dar tocmai pentru ca era acea zi parcul era aglomerat, iar in unele zone chiar foarte. Traversandu-l, cred ca am apucat sa vedem doar un sfert din el, sub amenintarea unei ploi care parea ca vine si oricum cu dezamagirea ca nu eram doar noi pe acolo…. asa cum am fi vrut 😀

Prin poarta numita Marble Arch, la intrarea dinspre Baker Street, intri in parc si dupa cateva zeci de metri se gaseste „Coltul Oratorilor”, unde in fiecare duminica „oricine isi poate spune parerile, de la predicatori ai Apocalipsei la activisti politici sau oameni care vor sa distreze audienta” (am citat dintr-o brosura turistica). Deci, e un loc incitant 🙂 .

LONDON 741

In continuare, parcul ni s-a aratat un pic ofilit, cu iarba uscata si petice de pamant la tot pasul.

LONDON 446

LONDON 445

Lacul, numit Serpentine, uneste Hyde Park de Kensington Gardens, deci e comun pentru doua parcuri distincte. Daca ajungeam si in acela, gaseam o statuie a lui Peter Pan si palatul Kensington, care are printre altele si o sera deschisa publicului. Dar n-am ajuns, le-am ratat, desi nu erau departe de niste rute pe care am trecut in zile diferite

LONDON 447

In schimb prin preajma lui a inceput sa se mai invioreze peisajul, plus ca ne-a iertat si ploaia…

LONDON 448LONDON 449LONDON 450

LONDON 354LONDON 356LONDON 451

Pana la urma frumos si Hyde, care poate vazut intr-o zi cu soare (si cu timp) nu e de refuzat 🙂

LONDON 665

Pe London Eye l-am inclus (sau am inclus-o, ca e „roata de observatie”), tot aici, facand cumva parte dintre parcuri, de distractii daca nu altfel. Mai intai am trecut peste podul Golden  Jubilee…
LONDON 378LONDON 373

… cu inca o poza cu Big Ben, ca era unghi nou 😀

LONDON 379

Apoi se traverseaza un mic parc de distractii

LONDON 374LONDON 380

Pe Queen’s Walk, o alee pietonală unde se adună artişti de toate felurile

LONDON 377LONDON 384LONDON 383LONDON 381

Pentru Roata am luat biletul repede, ca-s multe ghisee, dar apoi am stat la coada circa 40 de minute, o coada serpuita si ordonata de gardulete si personal auxiliar, ca sa incapa toti pe trotuar. Iar turul propriu-zis a durat fix 30 de minute.

LONDON 385LONDON 388LONDON 397LONDON 393LONDON 392LONDON 398LONDON 404LONDON 401LONDON 406LONDON 403

Cam asta ar fi ce am apucat sa vedem. Am ratat si Regent’s Park, dar tot din lipsa de timp, ca altfel ne-a trecut pe la urechi zvon despre el.  Asta pentru ca abia descopeream orasul, alta data o sa stim deja cam pe unde si cum gasim repere si va fi altfel. Sper 🙂

Asa ca la final mai pun un pic de St. James, din ultima zi acolo 😦

LONDON 666

LONDON 671 LONDON 672

LONDON 357

un copacel sprijinit cu grija…

LONDON 358

… si pui de lebada

LONDON 359 LONDON 360 LONDON 367

Si finalul-finalului a fost Victoria Tower Gardens, un spatiu verde de langa Parlament…

LONDON 709 LONDON 710 LONDON 711 LONDON 712 LONDON 720

O copie a sculpturii „Les Bourgeois de Calais” a lui Rodin, despre care am aflat acum …

LONDON 713 LONDON 714 LONDON 715

In margine, din nou acces la malul Tamisei…

LONDON 716LONDON 717

… si privind spre apa am observat vehiculul pe care il vazusem putin mai devreme aici si crezusem ca „amfibie” e doar o metafora…. nu era 🙂

LONDON 718

Spre statia de metrou , ultimele poze furate cu cladirea Parlamentului, pe langa care treceam

LONDON 744 LONDON 743 LONDON 742

Cam atat despre „verdeata” Londrei, sper sa mai ajung, sa rezolv si restantele ! 😀

10 gânduri despre “parcurile Londrei

  1. După ce şi-au pierdut coniile englzilor li se cânta prohodul, erau prevestiri sumbre în legătură cu viitorul lor economic. Dar CALITATEA iese ca undelemnul la suprafaţă. Nu s-au prăbuşit nici economic, nici altfel, iar de cand a fost la putere „doamna de fier” …Anglia prosperă. Acolo nu este criză (apropo de macarale).

    • Plus ca moneda lor e tare de tot (ca si economia), de-aia nici nu au abandonat-o. Si ei pot iesi oricand din UE fara probleme, faptul ca mai stau e doar pentru ca au niste angajamente cu nemtii si vor sa fie fair-play. Dar de cantat prohodul, lor, nici pomeneala 🙂
      In schimb am vazut la stirile lor ca au o problema reala cu bolnavii de diabet, cica sunt tot mai multi si risca sa puna sistemul de sanatate pe butuci (ca tratamentul e gratuit pentru boala aia). Dar ma intreb, daca ei spun asta oare nu o fi asa in toate statele UE, sau in lume in general ? Si daca ei se tem, ce fac altii, mai sarantoci, cu diabeticii lor ? Ca doar mancam aceleasi porcarii cu totii si traim acelasi stres peste tot… .sau altii chiar mai mult decat cetatenii UK.

      • Nivelul de trai înalt nu asigură, în mod paradioxal şi un nivel de sănătate corespuzător. În ţări presupus civilizate, având un nivel de trai înalt, vedem cum hrana din supetmarket-uri, consumul incontrolabil de medicamente, bolile degenerative, cele cronice, bolile sistemului nervos şi circulator, cele digestive… sunt în expansiune. Asta demonstrează DIRECŢIA greşită în spre care merge omenirea în marş forţat. Cu cât o ţară intră sub zona de inluenţă a ţărilor aşa zise civilizare, cu atât aceasta capată mari vulnerabilităţi fizice şi psihice. Şi totuşi media de viaţă din aceste ţări este destul de mare. Se ignoră însa un fapt de o importanţă capitală…Ei treiesc relativ mult, pentru cât de bolnavi sunt, dar viaţa lor este legată strict de servicile medicale. Presenecturea şi senectutea este dependentă de asistenţa medicală. NIMIC nu este întâmplător.
        De aceea afirm şi-i îndemn pe cei CONŞTIENŢI …HAI LA ŢARĂ…

          • Nu milioane…TU…este suficient PENTRU TINE…De ce gandeşti en gross ?! Chiar crezi ca sunt milioane de oameni CONŞTIENŢI de necesitatea acestui îndemn?! Faptul ca unii cochetează cu aceasta idee, nu înseamnă NIMIC. De la intenţii declarative la fapte…drumul este luuung.

            • Eu incerc sa gandesc din ce in ce mai pentru mine si chiar reusesc, am ajuns la concluzia ca individualismul (si chiar egoismul) sunt tot mai indicate. Si chiar mi-ar placea sa ma mut la tara, le-am spus de-a lungul timpului unor apropiati, sa vindem ce avem aici si sa ne mutam ori undeva in afara tarii :D, ori daca nu, la sat aici. Si toti au spus ca la noi, la tara, iarna mori in casa daca ti se face rau sau ceva, ca sunt troiene si nu ajunge salvarea la tine. Asta e spaima tuturor si nu pot sa-i contrazic. Macar in oras ai un spital pe aproape, asta e singurul avantaj.

              • Faptul că te gândeşti la tine nu înseamnă egoism, cât înseamnă RESPONSABILITATE.
                Eu sunt de mai bine de 20 de ani la ţară. Am plecat cu soţia şi un copil de 8 ani si aici am mai facutîncă un copil care acum are 17 ani. Niciodată nu am avut vreo problemă cu spitalul, chiar dacă au fost situaţii în care a fost nevoie de o operaţie de apendicită. NICIODATĂ nu am avut probleme de circulaţie sau transport. Consider că locaţia aleasă trebuie să fie la cca 10 km de un oraş.Cine VREA…POATE fară riscuri mai mari ca la oraş…să trăiască OMENEŞTE …la ţară.Dacă se pleacă împreună cu un grup de prieteni…este şi mai bine.

                • Ai dreptate, cand vrei cu adevarat gasesti o solutie, cred ca sunt destule oferte, pentru toate pretentiile si la preturi mai mult decat accesibile.
                  Si ma bucur pentru voi, sa fiti sanatosi cu totii si sa va fie bine acolo unde vietuiti, ca bine faceti 🙂

                  Ma gandesc uneori doar la serile de la tara, acum cand am fost la Murighiol era seara linistea aia specifica, se aud doar cainii uneori, apoi doar greieri si aerul acela tare, cu aroma de pamant si vegetatie. Cu toata seceta, acolo aerul era altfel, si mancarea provenita din ograda proprie. Minunat.

                  • Aşa este…Când am venit la ţară ştiam că va fi bine, dar realitatea a întrecut orice imaginaţie…Apoi a urmat descoperirea ţării infinite a sufletului…O aventură în plin mister.
                    Mulţumim de urări, dar ştiind despre ce vorbesc, doresc tuturor să se regăsească în mijlocul vieţii lăsate de capul ei, adică departe de lumea nebună, dezlănţuită.

  2. Recunosc, Hyde Park e suficient de faimos incat sa vreau sa il vad macar pentru a vedea daca e pe atat de extraordinar pe cat e de laudat. Desi imaginile de la tine arata ca e si mai si 😉 O pauza frumoasa acest articol!

Lasă un răspuns

