vorbe


E o reclama la tv care il prezinta pe un tanar din provincie lasandu-si in urma familia si orasul natal pentru a veni in Capitala ca sa faca muzica, adica isi indeplineste cu curaj un vis din copilarie. Si dupa expunerea situatiei, o voce spune la final morala – „iesi din zona de confort si fa aia, fa ailalta… bla-bla”, adica indemn la mobilizare pentru evolutie. Teoria asta cu parasirea „zonei de confort” e la moda, o tot aud, sau o citesc pe ici pe colo, ba chiar a devenit un fel de tic verbal folosit si cand trebuie, dar si cand nu. E trendy adica, a aruncat-o cineva in eter si imediat a fost preluata de foarte multi, in diverse imprejurari.

Si ma gandeam : da’ de ce sa vrei sa faci una ca asta ? Adica atata timp cat eu, pe „patratica” mea, in tot ce-mi alcatuieste viata ma simt bine, de ce as vrea sa schimb situatia, parasindu-mi zona de confort ? Ca e o zona prietenoasa, poate am ajuns la ea cu greu, e comoda si calma si mi-e bine in ea. Sa-mi abandonez confortul pentru a gasi in afara lui, ce anume ? Noi provocari, noi oportunitati ? Dar nu e o provocare in sine faptul ca traiesti pe aceste meleaguri, in aceste vremuri care sunt… cum sunt ? Nu e deja o solicitare maxima traiul zilnic, in lupta pentru supravietuire si pentru a-ti asigura si alte bucurii, in afara nevoilor de baza ? Si daca am o zona de confort, nu inseamna ca mi-am dorit, am luptat sa ajung la ea si trebuie sa o protejez, fiind la adapost acolo ? Si atunci de ce as mai vrea alte „provocari”, pe langa cele obisnuite si obligatorii ?

Sau, daca vreau noi oportunitati, nu spun mai bine ca imi extind zona de confort, sau ca o completez ? De ce sa o parasesc, asta mi-e mie neclar 😀 …  De plictiseala, ca sa caut adrenalina ? Dar adrenalina e de fapt hormonul stresului, descarcat de organism in sange atunci cand omul e supus unor solicitari extreme sau unor pericole iminente, si are ca scop mobilizarea fizica peste limite, cu consecintele aferente. Negative, de obicei. Si-atunci care e noima expunerii la solicitari inutile, prin iesirea din zona mea de confort ?

Ar mai fi varianta ca tanarul din reclama de care spuneam, sau oricine altcineva care utilizeaza expresia, sa nu se simta bine asa cum e in acel moment, sa i se para viata lui necorespunzatoare. Bine, dar daca e asa, si daca il indemni sa faca schimbari, atunci formularea corecta ar fi „iesi din zona de disconfort „, nu din cea de confort. Nu ? Ca viata mi-e dificila, nu vreau sa traiesc asa in continuare si trebuie sa schimb ceva, pentru ca mi-e inconfortabil, logic. Ca daca mi-ar fi bine, as fi in confort 🙂

Deci, chiar daca e o expresie la moda, pe care imediat omul o preia cu voiosie si o foloseste ca sa para si el cunoscator de noi tendinte, mai bine s-ar gandi de doua ori atunci cand face indemnuri. Ca uneori suna chiar stupid.

Sau poate ca nu sunt eu la curent si termenul „confort” inseamna altceva fata de ce stiam eu si ce scrie in DEX…. or fi gasit unii un nou sens, la care se refera in expresia cu pricina.  Dar ma indoiesc.

Iar eu, din zona mea de confort din care n-am de gand sa ies decat atunci cand va deveni „de disconfort” :D, pun un clip confortabil, cu ceva de sezon : sarbatoarea Sakura, ca au inflorit ciresii si pe la noi , nu numai in Japonia 😉

6 gânduri despre “vorbe

  1. Sunt de acord cu tine: vorbe, vorbe.Nimeni nu s-a gândit la mesaj, li s-a părut doar ca suna bine. Si gata reclama!
    Imaginile m-au dat gata. E o încântare sa privești ciresii în floare. Am si eu unul în curte, dar abia a îmbobocit.
    Să ai o zi frumoasă!

    • Nu numai reclama, ci expresia in sine, dupa mine, ar trebui schimbata cu „iesi din zona de DISconfort”, ca sa aiba o noima efortul la care te indeamna.
      Am si eu un ciresel mic sub geam la birou, are doar cateva crengute dar sunt pline de flori roz si ma duc de cateva ori pe zi sa-l vad, ca sa-mi incarc bateriile datorita lui 😉
      Week-end placut la voi, cu soare macar, daca frigul e inca de iarna 😦

Lasă un răspuns

