vad, dar tac…


…sau mai exact am vazut si am tacut dar acum consemnez aici, ca sa nu uit. Ca desi am memorie de elefant, mai uit si eu si n-as vrea, sunt atatia care uita atat de usor si de repede… :) Postez asta si apoi intru in atmosfera sarbatorilor, intr-un fel original, ca parca si astea vin prea repede de la un an la altul… nici nu apuci sa te dezmeticesti dupa precedentul, ca hop, iar a venit Craciunul !

Pe unii ii chinuie constiinta, pe altii amintirile, pe foarte multi talentele inexistente… iar pe mine ma chinuie spiritul justitiar din cand in cand si atunci imi vine sa acuz (degeaba), sau macar sa spun lucruri. Pentru un timp am decis sa renunt la obiceiul asta daunator si inutil, am dus o lupta cu mine insami si am triumfat. Stiam ca asa va fi, ma cunosc de ceva timp🙂 si stiu ca pot sa-mi impun diverse restrictii inclusiv atunci cand trebuie sa renunt la lucruri care-mi plac dar pe care nu le pot avea – deci cu atat mai mult imi iese pasenta daca e vorba de ceva ce ma perturba, nu ? Si de fapt e destul de simplu, nu faci decat sa intorci spatele factorilor nocivi atunci cand iti dai seama ca e vorba de o cauza pierduta… si te abtii sa mai ai o opinie, in ideea de detasare.

Astfel, ma simt mandra de mine insami pentru ca am vazut si am tacut atunci cand :

– ma intalnesc cu vecina mea octogenara care se prezinta tuturor din bloc ca fiind o doamna speciala…. nu stiu pentru ce merite, ca n-o cunosc suficient, dar de obicei cand aud femei care se lauda singure, cui sta sa le asculte, devin precauta si pastrez distanta. Ei, si femeia asta care se vrea apreciata si respectata, care are mult timp liber dar nu poseda si cont pe Fecabook, incearca sa faca politica prin bloc, inainte de alegeri dar, din pacate, vad ca si dupa ce ele s-au gatat. Si ma mai prinde si pe mine prin hol, moment in care incepe sa-mi descrie scarba profunda pe care o nutreste cetateanului Victor Ponta, desi eu nu-i cer niciodata o opinie… de ce, habar nu am, nu stiu cu ce i-a gresit respectivul atat de grav ? Ca aud ca ii mareste pensia, asta o fi ceva de rau ? Oricum, nu stau sa ascult. As putea, dar exista riscul sa-i spun ceva urat si nu vreau, e femeie cu parul alb, un pic senila probabil, dar orisicat… in schimb apuc sa o aud din mers dracuind si blestemand personajul amintit si-mi amintesc brusc de fiul ei rezident in SUA, care pesemne o prelucreaza intens din pozitia lui de securist-functionar pe la ambasada (inca), astfel incat imi explic partial ura bine alimentata. De la fi-su din SUA si de la Realitatea tv isi ia „stirile”, precis🙂  Dar eu tac…

– am auzit discursuri si acuzatii caraghioase, vinovatul de serviciu si inamicul public nr.1 fiind, desigur, Ponta, ca cine altul ? Mai e altul in afara de el ?🙂 De circa o luna asta aud zilnic : Ponta e prost, rau, mincinos, plagiator, compromite tara, n-a votat dispora decat cu 150% mai mult decat in 2009 dar tot rau a fost… etc. Apoi ca de ce a plecat in concediu in Dubai si nu la Geoagiu-bai (asta il intrebau jurnalisti care, desi sunt faliti, isi fac si ei vacantele tot pe acolo, daca nu chiar in locuri mai scumpe, dar ce conteaza ? )  Ca de ce face niste lucruri, apoi ca de ce nu le mai face ? Ca de ce negociaza, apoi ca de ce nu mai negociaza ? Ca de ce nu reformeaza partidul, ca apoi sa i se scoata ochii ca a eliminat pe niste unii de acolo … si tot asa . Cum o da, tot prost iese omul asta, desi mie mi se pare ca incearca sa isi vada de treaba (spre deosebire de altii care nu mai au nicio treaba in perioada asta, dau doar din clantza) si evita sa alimenteze tensiuni, asa dupa cum e romanul invatat dupa 10 ani de baseala in doza-soc si care se pare ca i-a dat dependenta…. sa fie oare romanul in sevraj, dornic de scandal si tensiuni absolut idioate si contra-productive ? Asa pare.

– l-am vazut pe Vanghelie dat afara din partid, moment in care brusc a devenit drag atator oameni care pana cu o zi inainte il detestau. Nu e funny ? Sa devii fanul (fals) al dobitocului „Almanahe”  numai ca sa poti sa lovesti din nou in seful lui, desi stii bine ca e aberant ce faci ? Deci dubla masura e tare draga romanului si nu ezita sa o utilizeze ori de cate ori are ocazia. Si la fel si lipsa de caracter e larg raspandita pe meleagurile mioritice.

– am auzit o cunostinta care nu a implinit inca 60, dar e pensionata de vreo 7 ani in urma unei hotarari de guvern pentru pensionari anticipate, de care a beneficiat din plin si s-a bucurat nespus la vremea respectiva. Urmarea ? Acum injura de zor PSD si reproseaza lipsa eficientei politicilor de stat,  cand in mod normal nu ar trebui decat sa taca ! Adica eu asa as face, din moment ce as apartine categoriei de favorizati care au cat de cat un venit asigurat pe viata, iar dansa se afla chiar intr-o situatie financiara foarte ok. Si ma minunez, cum sa fii atat de ingrat incat sa dai cu pietre exact in cei care ti-au facut atunci un bine ? Unde e minima loialitate a omului ? Sau daca e atat de scandalizata doamna, de ce nu se duce sa renunte la pensia nemeritata si sa se intoarca in campul muncii, pentru eficientizarea statului ?😉

– l-am auzit iar pe cetateanul Basescu-Traian-cel-fara-de-moarte, dupa cum mi se arata. Ca am sperat ca o sa dispara dupa imensa perioada de 10 ani urati pe care ni i-a servit (unora doar, ca are si enorm de multi oameni care pur si simplu il adora, ceea ce e firesc pentru natiune, de fapt ), dar el nu da deloc semne de un minim, MINIM bun-simt si revine iar si iar in peisaj, ca o boala incurabila ce e … bestia :) Tupeul dezlantuit, aroganta infinita, obraznicia cu care isi face planuri de viitor indraznete , pe mine ma deprima total😦  Nu mai visez sa-l vad la ocna, cum ar merita, nu mai sper nici sa plece pe mare, cum spunea ca ne fericeste dupa ce iese din politica, adica o alta minciuna cu care m-a amagit un timp…  dar acum mai am doar nadejdea palida ca din viitoarea functie importanta pe care si-o va negocia sa stea macar in banca lui si sa nu mai iasa zilnic sau saptamanal la tv, sa isi dea cu parerea. Macar atat, daca se poate, desi cred ca imi fac iluzii degeaba. Deocamdata improasca si el, desigur, cu venin in directia Ponta, pe care il acuza ca nu are credibilitate in Europa si sa-si dea demisia cica…. Basescu spune asta ! Adica tocmai abjectul demis in mod LEGAL si perfect constitutional in anul 2012, mincinosul notoriu si calcatorul in picioare al legilor, cel care il are pe prostul de frati-su sub control judiciar dupa ce a smenuit banii unor tigani urmariti penal ! Cat tupeu sa ai ca sa mai iesi la atac tocmai tu, rusinea Romaniei si caraghiosul tuturor celor de afara, cu exceptia clicii care l-a sustinut non-stop in derapajele diverse de la normalitate ? O fi adevarat ca unora numai pamantul le mai poate acoperi gura ?😀

– am vazut pe data de 1 Decembrie ipocrizia „patriotilor” care traiesc la mii de km distanta de tara asta, dar care isi storc in fiecare an o lacrima, asigurandu-ne ca ei poarta Romania in suflet chiar daca au plecat de aici de 25 de ani si nici ca se mai intorc vreodata… dar ce conteaza ? Important e sa simulam cum se cuvine in ziua respectiva, ca da bine la imagine, si sa bifam apoi ca ne-am indeplinit indatorirea de cetateni-patrioti. Cred ca as putea sa fiu si eu patrioata de la mare distanta, timp de o zi, dupa care sa ma intorc la stilul de viata al tarii in care m-am mutat definitiv ; mai greu e sa fii patriot traind aici zi de zi, in fauna locala si in conditiile date, asta da anduranta si fidelitate fata de tara-mama…

– l-am vazut pe un alt patriot cu stegulet tricolor pus sus pe masina, in timp ce el avea numere de inmatriculare bulgaresti😀 . Adica tipic, omul isi iubeste tara in vazul lumii, dar nu ezita sa o saboteze prin neplata impozitului respectiv. A, e o taxa abuziva si nu-ti convine ? Ok, du-te sa votezi si sa schimbi ceva, sau plateste taxa si du-te apoi sa o anulezi in instanta, cum fac atatia…. dar daca tu din start umbli sa eludezi legi si norme, cum dracu iti mai pui apoi tricolor pe masina, iti iubesti tara sau o sabotezi cum poti ? Mi se pare un nonsens pur si simplu😯

– s-au adunat „intelectualii” (mai mult auto-proclamati asa decat sunt cu adevarat) si au pus de o scrisoare dojenitoare catre Iohannis, incercand sa-i sugereze miscari de viitor pentru ca, nu-i asa, ei sunt detinatorii adevarului absolut si al solutiilor ideale pentru orice dezbatere sau problema de interes public. De ce sunt ei asa ? Deoarece de amar de ani li s-a indus ideea ca ar fi ceva de capul lor…. in principal fiind vorba de parazitul-Plesu si de betivanul-filozof Liiceanu, acesti doi indivizi intretinuti pe bani publici, care in ultimii 10 ani n-au glasuit decat pe la curtea lui Basescu, laudandu-l, proslavindu-l si aplaudand orice mitocanie, ilegalitate sau derapaj de la bunul-simt al carmaciului. Bufonii regelui… Iar pe langa cei doi paraziti celebri mai amusinau si altii, printre care Vladimir Tismaneanu…. cum altfel ? Asta e domnul acela bine finantat si el, vietuitor in SUA – cea – corecta si care scrie de zor despre comunism si cum sa scapam de el – asta in conditiile in care Romania are economie de piata de vreo 25 de ani, tara e mambra Nato si UE, deci comunism unde ?! Dar ce conteaza ? Sigur ca treburile nu merg bine, din vina tuturor care s-au perindat pe la butoane in aceste doua decenii, deci indicat ar fi sa vii cu solutii si sa scrii eventual articole economice. Insa daca la asta nu te pricepi, nu e mai simplu sa bati campii cu gratie si sa intretii o stare de agitatie si deruta continua in populatie ? Si sa gasesti mereu vinovati printre cei care nu sunt din anturajul/ gasca/ doctrina ta, la tine in ograda nefiind nimic viciat de care sa te legi ? Ca sa nu mai spun ca mereu sfaturile si pildele sunt pentru altii, niciodata aplicabile celui care scrie… de exemplu, Plesu cel care a scris „Minima Moralia” , cu care el nu are nicio legatura… e un fel de „fa cum scrie Plesu, nu cum face Plesu”.

– si la final, recent, m-a amuzat marele si profesionistul post Protv, la care ieri s-au prezentat stirile cam asa : 30 de minute despre cat de corupt e PSD-ul, cu lux de detalii ; 5 minute alti corupti (toti ceilalti la gramada), dar nimic-nimicuta despre ograda lor cea murdara, dupa cum se constata zilele astea. Asta dupa ce li s-au sters datoriile vechi, ceea ce se pare ca nu le-a fost de ajuns. Deh, sunt oameni subtiri cu nevoi financiare mari astia din MediaPro, deci e normal sa nu sufle o vorba de cloaca lor. Cum spuneam sunt super-profesionisti ai stirilor, asa cum ii definitim prin Romania, nu ? Cu scoala americana la activ, deci trebuie sa ne inchinam lor daca nu vrem sa parem anti-capitalisti, corect ?

Am mai spus ca nu mai am nicio speranta de a vedea ceva cladindu-se la noi, pe baze solide si intr-un consens aducator de progres si normalitate ? Daca n-am mai spus, spun acum : nu mai am. In schimb imi rezerv dreptul de a-mi bate joc de orice netrebnic-generator-de-rau , lipstit de scrupule si care nu ezita nicio clipa sa-si vada exclusiv de interesul personal, platit fiind inclusiv din taxele pe care eu le dau la stat ; trambitand in jur ca el vrea binele si fiind vesnic furibund in cautarea „dusmanilor” cu care nu se identifica niciodata si cu care sa duca o eterna „lupta”.

O tara obosita, in care forte bine antrenate (si atent coordonate) intretin un vesnic conflict, mintind, manipuland, folosindu-se de cetatenii tinuti cu buna stiinta in doua tabere, aflate intr-un continuu razboi. Rezultatul ? Ura, dezbinare, saracie, tristete, boala – sufleteasca sau uneori si trupeasca. Asta in timp ce lumea toata merge mai departe.

Nu fac eu mai bine ca tac privind la toate ca la un spectacol ? Pentru ca asta si e: un mare show, de obicei cu aceiasi actori si uneori cu efecte speciale noi – dar asta destul de rar, ca de obicei pana si pe alea poti sa le anticipezi si sa le recunosti, daca ai un strop de bunavointa si un pic de consecventa in gandire…. A, si sunt si multi figuranti : unii bine platiti si care macar stiu pentru ce se zbat (offline sau online, oho ce multi ! ) , si altii care presteaza absolut gratuit, pe cei din urma fiindu-mi imposibil sa inteleg ce-i mana in lupta… imaturitatea, sau ramoleala, sau rautatea, sau plictiseala,,, sau nimic, dar un nimic furibund si pagubos. Si-atunci cum sa nu te miri de toate astea ? Pentru ca de la politicieni in principiu nu trebuie sa ai asteptari, ca astia fac permutari, aranjamente si combinatii non-stop si bat palma unii cu altii inainte sa apuci sa-ti dai seama ; in schimb mai nou vad ca nu trebuie sa ai pretentii nici de la cetatatenii obisnuiti, care adesea dau dovada de ipocrizie, lanseaza cu buna-stiinta minciuni sfruntate, manifesta ura pentru motive tampite si artificiale si raspund cu rau la binele de care au beneficiat candva. Si se mira ca cei care ii conduc sunt rai si corupti si se intreaba, senini, unde or fi oamenii de calitate de nu se regasesc deloc in politica ? Pai, raspunsul cred ca e acela ca oameni de calitate prin zona asta nu prea sunt, sau aia care sunt fac parte din cei 6 milioane care nici nu voteaza, nici nu mai comenteaza demult, stau calmi si au renuntat total sa se mai implice sau sa se manifeste in vreun fel. Iar eu pentru aceia am, mai nou, toata admiratia, cred ca atitudinea lor e cea mai inteleapta si ma alatur lor cu tot dragul. Pentru ca nu ai cu cine, domle’ … chiar nu ai.

P.S. Cameleonul de mai jos e fireste simbolic, altfel el n-are nicio vina si in plus e deosebit de frumos… asa-i ?🙂

cameleon

16 gânduri despre “vad, dar tac…

  1. In spatele dezimplicarii tale declarative, stau opinii bine conturate, resentimente profunde si un partizanat evident.
    Dar nu asta este problema REALA. De fapt nu este nici o problema, totul este o manipulare abjecta in care ne lasam atrasi.
    Vrem liniste, vrem sa ne fie bine, vrem sa traim in normalitate?! Bun si firesc, dar aceasta normalitate n-o vom gasi in lumea asta…ASA cum arata ea ACUM. Fara o resurectie interioara, fara o constientizare profunda a realitatii, a cauzelor, nu prin disecarea efectelor si situarea intr-o tabara sau alta, orice demers este confuzional, conflictual, zadarnic…
    Daca ne referim numai la politica este si mai simplu : TOATA clasa politica este structurata pe principii CLEPTOCRATE si trebuie INLATURATA de la putere. Pana nu vor prevala principile MERITOCRATE, vorbim vorbe
    Si analiza o putem extinde asupra tuturor aspectelor vietii…Nu este usor, nu este comod, nu este la indemana tuturor, insa cu siguranta este la indeSUFLETUL nostru.

    • Plagiatul lui Ponta reprezinta o cincime din lucrarea aia a lui, dar ideea a fost deja inoculata ca e in intregime copiata. Nu ca n-ar fi mai putin rusinos, dar corect e sa spui adevarul, in general. Apoi, guvernarea asta (pe care eu am vrut-o USL, nu PSD, dar asa au pohtit altii, sa destrame USL-ul… altii din interior, ajutati de exterior, clar) are poate parti rele, dar are si realizari pe care propaganda le-a anihilat din doua vorbe, manipuland creiere care nu vor sa judece singure, ci inghit nemestecat tot ce li se da. Eu nu tin musai sa iau partea cuiva dinte politicieni, dar cand vad grosolania cu care se exagereaza totul intr-o anume directie, ma dezgusta si la mine are efect invers, adica devin solidara cu cine cred eu ca e nedreptatit. Si da, nici nu incerc sa-mi ascund preferinta din prezent, spre deosebire de unii, care mai intai asteapta sa vada cine castiga ca sa-si arate apoi admiratia falsa…. sau altii, care au spus una pana la alegeri si apoi au schimbat discursul cu 180 de grade – aici cel mai bun exemplu e Buzdugan de la Radio ZU, care m-a uimit cat de lipsit de caracter e ; dar despre posturi de radio n-am elan acum sa mai spun, sunt si acolo tot felul de oameni… alunecosi.
      In plus, pe la noi de obicei fac galagie si arunca cu pietre exact cei care au mai multe bube in cap decat „vinovatul” , ca oamenii cumpatati si chibzuiti masoara de trei ori si taie o data, la figurat vorbind desigur. Numai lichelele au vesnic raspuns si merg pe ideea ca „atacul e cea mai buna aparare” .Bine, au si cu cine ce-i drept.
      Altfel, sunt total de acord ca ar fi necesara o curatare gen „raschetare”, adica sa elimini ce se vede plus inca un strat in profunzime, in toate aspectele vietii romanesti. Dar asta e ceva ce nu se va intampla niciodata, asa incat m-as multumi cu mult mai putin, daca m-ar mai interesa.

      • Tu spui in finalul expunerii tale, o expunere care dovedeste ca am dreptate , tu fiind implicata emotional in viata politica :
        “Dar asta e ceva ce nu se va intampla niciodata, asa incat m-as multumi cu mult mai putin, daca m-ar mai interesa”.
        Afirmatia ta nu are nici o baza. Faptul ca ACUM asa functioneaza sistemele…nu este un motiv suficient pentru a spune setentios…NICIODATA ! Si cel mai bun argument este faptul ca sistemele politice TOATE au FALIMENTAT. Este o realitate. Lumea este dezbinata, conflictuala, violenta, exploatarea, discriminarea, nedreptatile sunt endemice si rezultatul este suferinta, nefericirea imensei majoritati. De ce?! Pentru ca o minoritate, numiti politicieni, cleptocrati, corupti, cei mai rai dintre cei rai…SE IMPUN LA PUTERE?! Sa fim seriosi…
        Ce inseamna …”mult mai putin” ?! Ceea ce vedem? Pai este o mizerie…De ce ne este frica?! De cine?! Pana cand?!
        Noua nu ne este frica de nou, de necunoscut. Ar fi absurd sa ne fie frica de ce nu stim . Noua(nu mie) ne este frica sa nu PIERDEM CUNOSCUTUL…bun/rau…un cunoscut care ne creaza o FALSA stabilitate.Nu vrem sa dam vrabia din mana…
        Chiar nu realizam ca suntem intr-un fund de sac?!

        • Am zis așa gândindu-mă la istorie și la cum sunt românii, fără să critic neapărat, dar pur și simplu e vorba de gena noastră. Și de fapt e invers, gena a creat istoria, în care găsim numai chin, resemnare și uneori ”mămăliga care explodează” . Apoi, după ”explozie” se repetă ce fusese, într-o nouă formă dar nu mult diferită de trecut. În plus, chiar am convingerea că pentru noi se iau decizii în alte părți, în funcție de ce doresc alții și legat direct de interese externe care, dacă avem baftă, pot să coincidă cu interesele noastre. Dacă nu, nu… și așa, hop suferința ! Și aici iar aș putea să dau exemple multe, dar le intuiești și tu precis, cel puțin pe cele din ultimii 100 de ani, de la o orânduire la alta (că le-am avut pe toate). Astea fiind zise, nu știu dacă politicienii sunt musai problema, sau nu numai ei. Ei sunt cireașa de pe tort însă🙂

          • Asa este, politicienii, adica cei mai rai dintre noi, cei mi hulpavi, mai egoisti, fara scrupule, au profitat de starea noastra confuza su s-au instalat in fruntea unor sisteme cleptocrate. Democratie n-a fost, nu este si nici nu va fi, atata timp cat functioneaza aceaste sisteme „disfunctionale”.
            De ce nu CONSTIENTIZAM aceasta situatie? Cine ne impiedica?. Faptul ca ni s-a indus ideea ca istoria se face „peste” capetele noastre demonstreaza lipsa noastra de implicare. Este inadmisibil sa NU NE PESE ca suntem desconsiderati, ignorati, exploatati, mintiti si manipulati abject.

  2. Lasa, taci acum ca o sa ai ce carcotii mai tarziu, cand s-or trezii si feisbucistii din visare! Aproape ca nu ma mai intereseaza ce zic unii si altii, e atata manipulare si prostie ca nu mai vreau sa ascult. Dar asta nu inseamna ca nu ma uit atent in jur, nu citesc si ce mai scriu cei care nu-s platiti sa faca propaganda…Si ma pregatesc pentru niste momente de crunta dezamagire, eu, care n-am sperat nimic de la „salvatorii” natiunii. Imi inchipui cam cum va fi dezamagirea lor (daca vor fi lasati sa o vada) . Si ca sa te mai imbunez, poftim un pamflet care chia mi-a placut, desi nu-l simpatizez pe autor: http://www.romaniatv.net/poezia-lui-cv-tudor-pentru-klaus-iohannis_188258.html

    • Feisbucistii viseaza ce li se spune, asa ca ei vor fi fericiti mereu, inregimentati dupa nevoi (ale altora) si dupa materialele create special pentru mediul acela „sociabil” . Dezamagire poti sa nu ai daca nu ai nicio asteptare, ceea ce zic sa iei in calcul🙂 . Iar Vadim va scrie peste o luna o oda exact opusa celei din link, ia sa vezi cum se reorienteaza si el…

    • Taci, spui, oricum nu conteaza, trebuie sa pricepi ca aici nu se mai decide nimic, se iau hotarari undeva afara si apoi se actioneaza in sensul asta, prin diverse metode indelung exersate de „specialisti”. Poti sa ai satisfactii doar daca ceea ce doresti tu coincide cu ce vor aia, altfel asisti la derularea scenariilor respective si atat.

  3. Mdaaa… şi eu aleg să tac tocmai pentru faptul că am tot vorbit în zadar. Dacă nici cu argumente n-am reuşit să conving, nu ştiu la ce altceva aş mai putea face apel. Oricum e tardiv. Nu-mi doresc decît să vină momentul în care să simt că mi se lăţeşte un zîmbet de satisfacţie pe toată figura. Sînt sigură că n-am cum să-l ratez. 😈

Lasă un răspuns

