q.e.d – votul e deja online


Admit si eu ca majoritatea e cea care decide, chiar daca asta nu e mereu valabil intre granitele noastre. Dar la acest moment, desi eu am votat diferit, ma bucur sincer ca domnul Iohannis e noul presedinte al Romaniei, pentru ca la modul cum au decurs evenimentele ar fi fost periculos sa fie Ponta castigatorul – si-asa, cu el invins, vad ca niste mii de oameni, tineri sau foarte tineri, sunt pe marile bulevarde ale Bucurestiului si scandeaza, unii extrem de agitati, diverse revendicari. Deci cu atat mai mult ar fi fost nervosi daca rezultatul era altfel, asa ca mai bine sa se linisteasca si sa-si vada de maine incolo de liceu, facultate, serviciu sau ce au ei de facut. Adica sa ne calmam cu totii, in caz ca e posibil si ca toata lumea va fi de acord cu asta.

Acuma, faptul ca acesti tineri sunt entuziasmati de reusita e explicabil, poate ca unii din ei au votat pentru prima oara si au un sentiment de mare victorie. Insa am si cateva nebuloase, pe care sunt sigura ca n-o sa mi le explice nimeni, ca nu are cine. Dar le pun si eu aici ca sa nu uit, peste un timp, aceste zile memorabile.

Cum au reusit ei sa se mobilizeze atat de repede, astfel incat sa fie la ora 21 toti la Universitate, sau pe strazi in Cluj sau Sibiu ? Bine, de fapt la Cluj si Sibiu imi explic foarte simplu… Dar in Bucuresti ? Simplu si aici, s-au chemat unii pe altii pe retelele de socializare, sau mai exact in principal pe Facebook. Eu nu am tangenta cu reteaua, dar asa aud ca se explica adunarea lor spontana.

Deci, acesti tineri isi aduna informatiile si iau decizii in principal de pe net. Personal, cred ca netul e un mediu atat de alunecos si incarcat de informatii false, incat nu e decat un pas pana la manipularea online. Nu netul in general, ci latura aia a lui care face politica e cea dubioasa, dupa mine. Dar daca e asa, mie mi se pare evident ca votul a fost azi in mare masura online, nu la propriu ci figurat vorbind, din moment ce acolo s-au pus bazele victoriei lor de azi.

Ma mai uimeste procentul mare de indecisi, sau de votanti care n-au iesit in turul intai dar au venit azi la vot ; deci aproximativ un milion de oameni au considerat ca in ultimele doua saptamani domnul Iohannis a avut o prestatie atat de buna, incat i-a convins sa iasa din case. Adica felul (ca sa nu spun halul…) in care s-a prezentat actualul presedinte i-a fascinat in asa mare masura, ca s-au decis sa voteze ! Mie asta mi se pare uimitor, iar de maine o sa privesc cu atentie si cu un soi de curiozitate la concitadinii mei, ca a avut si Bucurestiul aportul lui serios la acest fenomen. Sincer, de maine ma uit cu alti ochi la cei din jurul meu, pentru ca trebuie sa incerc sa inteleg si sa accept lucruri care mie mi se par aberante, fara explicatie logica sau macar sociologica (na, ca a iesit joc de cuvinte…).

Acum, sunt absolut convinsa 😀 ca noul presedinte nu are nicio obligatie fata de nimeni, e pur, integru, serios, priceput si in urmatorii 5 ani o sa avem o demonstratie de mandat prezidential fara cusur, cum n-am mai avut pana acum, adica se va schimba totul in bine. Justitia va fi independenta, fara interventii dinspre fosta camarila portocalie cu care domnul Iohannis nu are afinitati si astfel sper sa am sansa sa vad inclusiv membri ai gruparii politice de care am amintit adineaori cum merg sa explice diverse acuzatii de coruptie care li se aduc de amar de ani si care pana acum au fost fie amanate, fie inchise cu NUP (adica „neinceperea urmaririi penale” pentru cine nu stie) pentru absolut toti cei banuiti de abateri de la lege …. si de la moralitate, dar de asta chiar nu ma astept sa mai aminteasca cineva decat daca e vorba de PSD. Apropo de asta, mai sper ca pe tinerii in fata carora ma declar si eu azi invinsa sa ii informeze cineva, cumva in afara Facebook-ului daca ar fi posibil, ca „ciuma rosie” e un termen depasit, usor caraghios, si ca un partid social-democrat nu e totuna cu unul comunist. In felul asta, tinerica pe care am vazut-o in noaptea asta la tv, tinand in mana un steag gaurit si scandand din toti plamanii „Jos comunismul ! ” poate intelege ca se afla in eroare si, oricat ar fi ea de doritoare de o revolutie, sa incerce sa afle un motiv real si serios pentru agitatie.

In rest, Dumnezeu cu mila….. eu personal nu cred ca tara asta se mai face bine vreodata, dar impresia asta as fi avut-o indiferent de rezultatul alegerilor de azi – adica e un sentiment al meu (sau si al meu) bazat pe nenumarate indicii observate in timp si care periodic se confirma, ca sa zic asa.

Si ca sa las tinara generatie sa decida, nici nu ma mai duc vreodata sa votez, asta e o alta concluzie la care ajunsesem tot independent de rezultatul de azi. M-am hotarat ca de acum incolo sa stau pe margine si sa ma uit ca la un spectacol la tot ce va urma, ca oricum implicarea nu are niciun sens, in fata avalansei de informatii de pe net, pe care le inghit internautii care sunt tot mai multi si tot mai vehementi. Asta chiar daca habar n-au despre ce scandeaza, multi dintre ei. Eu nu vreau sa am de-a face cu Facebook-ul, pentru ca il stiu si nu-mi place ipocrizia care-l caracterizeaza in general ; iar fara el inteleg ca pierd informatii care numai pe acolo circula, deci e paguba mea dar nu imi pasa foarte tare, drept sa spun. La urma urmei, pe mine personal nu ma afecteaza foarte tare cine ma conduce decat daca eventual, Doamne fereste, imi dubleaza cineva TVA-ul de maine incolo…. dar sper ca asta sa nu se intample. Iar daca se intampla, atunci suferim toti, deci ma racoresc cumva 🙂 o sa fie fair oarecum. Sau nu.

La final, pentru eventualii basisti sau fosti USL-isti (actuali aliati cu pdl-ul) care citesc pe aici, ii felicit pentru o victorie la care cred ca in 2012 nu mai visa nimeni dar care, iata, e posibila intr-o populatie care are memorie scurta sau, mai rau, nici macar n-a priceput vreodata unde se afla pericolul real. Si mi-e tare dor de ceea ce a fost candva USL, singurul lucru bun din ultimii 25 de ani si care a sfarsit, in mod evident, prin interventie basesciana sprijinita de slabiciune antonesciana, ca sa zic asa. Pentru ca s-a putut si pentru ca cine e mai puternic invinge mereu, chiar daca nu e cel mai bun neaparat.

Dar, cum spuneam, oricum nu mai e nicio sansa de normalitate pe la noi, vreodata…. parerea mea 😉

31 de gânduri despre “q.e.d – votul e deja online

  1. Nu comentez în nici un fel rezultatul alegerilor.
    Am să spun doar că tinerii aceia ar fi fost acolo indiferent de rezultate, iar de strigat, ar fi strigat lozincile potrivite situației respective. Acum au revendicări, altfel ar fi avut reacții de refuzare al rezultatelor, poate. Dar sigur ar fi fost tot acolo, aceiași.
    Dar, aceasta este doar o părere personală.

    • Si eu cred ca fel. Si mai cred ca mult timp de acum incolo vor fi pe strazi, pentru ca urmatorul pas e distrugerea aliantelor (prin hartuiri si tradari) pentru ca la final sa avem un PDL deplin: guvern, parlament, presedintie. Si de la „ciuma rosie” care nici nu exista de fapt, revenim la ciuma portocalie aia cat se poate de reala si dovedita, si tot ce inseamna ea. Nu am nicio indoiala, doar ca asta e exact ceea ce merita natia asta.

      • Cred că nu se întâmplă altceva decât schimbarea unor stindarde. În rest, nația aceasta rămâne la fel de năpăstuită cum este de multe sute de ani!

        Mă iartă dacă nu toate ideile mele se potrivesc ideilor tale! Eu cred în meritele acestui popor!

  2. Mai tine minte cineva entuziasmul ce curgea in valuri imediat dupa revolutie? Doamne, ce de-am mai castigat libertatea de atunci!! Sau cand a iesit Basescu presedinte la primul mandat, cum credeam ca-i aduce el pe toti coruptii care au furat tara (mai putin flota, ca acolo nu s-a constatat nici un prejudiciu!) la tepe in Piata Victoriei? Ete ca n-au crescut tepe ci borduri! Asa ca eu nu ma inflacarez de entuziasmul asta pacatos care ne umbreste logica…
    Dar abia astept sa-l vad pe domnul presedinte Iohannis cum va negocia cu organisme financiare internationale care-l vor intreba ceva de pensii sau PIB si el va raspunde senin „sunt sigur ca ne veti spune dumneavoastra”. :)Cel mai tare mi-e teama sa nu fac o colica biliara de scarba daca il vad pe Basescu premier al noii drepte unificate! Da’ noi sa fim sanatosi, ca belelele curg!…

    • Eu zic sa te astepti sa-l vezi pe Basescu premier, iti dai seama cata ambitie are acum in sensul asta. Ca doar n-a crezut cineva ca o sa iasa la pensie, ce naiba ? Dar eu chiar sunt decisa sa ma distrez de azi incolo, fa si tu asa si evita colica aceea, ca nu merita 🙂

      • Avand in vedere ca de maine sunt in concediu cred ca o sa-mi permit sa fac chiar o „bauta”, de-aia periculoas, cu bere cu lamaie. Ca-i de bucurie sau de suparare, nu conteaza, ca la romani e o vorba: bei, mori; nu bei, mori. Daca e sa bei destul, daca e sa mori satul! Doar ca aveam si eu o pasiune pentru Becks, dar de azi nu mai beau bere nemteasca. Si nici mercedes nu-mi iau, na! 🙂

  3. mda…

    aseara cand Ponta a iesit la tv si si-a recunoscut infrangerea prea devreme (dupa parerea mea) am concluzionat ca i s-a ‘cerut’ sa o faca, ‘altfel’ se vor intampla lucruri mult mai grave decat gaze lacrimogene si imbranceli;

    incepand de lunea trecuta postacii baso-portocalii ‘prevedeau’ ca va fi tsunami pe stazile patriei, aseara inca isi frecau mainile la gandul varsarii de sange ce va urma…

    resemnarea lui Ponta a oprit planul la stadiul…’hai sa ne bucuram’, daca nu o facea multi parinti si-ar fi plans la ora asta copii iesiti ‘la lupta impotriva totalitarismului’

    postacii baso-portocalii azi dimineata si-au dat arama pe fata si se bucurau de fericirea lui base, ce bine s-o simti el fiind invingator …iar din nou

    acu aud pe Iohanis dand ordine ce sa se faca cum sa se faca, asta cred ca ii da ceva fiori lui base…

    planul ‘c’ probabil ca va fi pus in aplicare mult mai devreme…urmeaza decridibilizarea pana la ridicol a noului presedinte si apoi suspendarea lui (ca doar base are si el o planificare0….treaba usoara, ca doar de aia au impins in fata o persoana fara sustinere politica….au invatat si ei ceva din nereusita suspendarii presedintelui in ultmii ca 2ani

    • În general, dinspre PSD a venit mereu echilibru și înțelegerea situațiilor, nu ca de la alții, care falsifică, mint, manipulează și denaturează cum respiră. Ponta a fost super-elegant și bine a făcut. În continuare ar trebui să iasă cu totul de la guvernare și să lase total puterea pedeliștilor, ca să fie liniște în lume…. și să guverneze bine, că în ultimii doi ani cică a fost foarte rău.
      În rest, cetățenii să facă ce doresc, eu îmi restrâng și mai mult cercul de oameni cu care interacționez și cred că bine fac.

  4. Păi teneretu’ care-a ieşit aseară-n stradă e acelaşi care-a ieşit la Roşia Montana şi la Gazele de şist. Cum au ieşit? Evident la comandă, evident stimulaţi. Organizaţi. Dacă-n 21 decembrie 89 Ceauşescu nu scotea lumea la miting, istoria ar fi fost alta. „Mulţimea” care s-a adunat la Inter’ era o strânsură de 100 lei snopu’, toată ţigănimea din Bucureşti şi împrejurimi. Cine crede în spontaneitate e sărac cu duhu’. De fapt se pare că aşa ne-a vrut Dumnezeu, să nu deosebim binele de rău, ăsta a fost motivul alungării din Eden. Aşa şi puştimea asta. Sigur, s-a folosit internetu’ pentru a-i mobiliza, da’ lozincile pe care le-au strigat au fost updatate pe moment. Ce mare lucru?
    Oricum, voturile există, motiv pentru care nu mai văd nicio şansă pentru români, pentru România. Şi eu m-am certat cu mulţi care vorbeau urât despre ţară, despre români, dar se pare că eu greşeam. Că dacă 54% dintre cei ce-au votat nu s-au săturat de Băsescu şi mai vor, eu nu pot avea cuvinte bune despre ei şi cum oponenţii sunt numai 45%, se poate afirma fără să greşim că predominanţi sunt ăia defecţi, autiştii, sado-masochiştii. Să fiu iertat, da’ sunt toate premisele corecte pentru generalizare. Când într-o mulţime sunt majoritari tâmpiţii, nu poţi fi acuzat dacă defineşti mulţimea respectivă drept tâmpită!
    Clipul pe care l-ai pus cu Sector 7 nu se prea potriveşte cu situaţia. Băieţii, e drept în limbajul din spatele blocului, fac o pledoarie pentru corectitudinea exprimării în limba română. „Bagă-ţi-o-n orice da’ nu-n limba română”. Titlul melodiei e inspirat de un blog pro limba română, unde găseşti inclusiv un articol care se cheamă „Să înjurăm corect”. Hai că m-am săturat să mai pun linkuri, îl găsiţi la mine în blogroll la „Diacritica”.
    Altfel sunt şi eu de părere că nu e nicio şansă de normalitate la noi, dar ne merităm soarta şi tot ce va urma!

      • Iti spun eu cine sustine asta : Plesu, Liiceanu si Cartarescu, aceste trei sugative, sau trei lichele parazite auto-declarate intelectuale, dar care de 10 ani pupa in cur pe basescu si din asta traiesc…. bine chiar. Restul sunt asemenea lor, ca altfel nu s-ar preta la mizeria umana a celor trei ipochimeni.
        Acum vor schimba foaia si tot bine le va fi, desigur.

        • Pleşu şi gaşca susţin că ei sunt moţu’, nu că suntem un popor de intelectuali, că până acu’ votacii lor erau „intelectuali”, da’ normal, în orice ţară, prostimea e majoritară şi să susţii că intelectualitatea e majoritară e o imbecilitate. Că d-aci şi vorba „Proşti da mulţi!” Q.E.D.

    • Clipul nu are legatura, dar mi-am amintit azi de el cu gandul la aia mici care stau pe net non-stop si scriu „k” in loc de ca, sau „v-a doresc …. si i-ti dau una…” si tot asa. Ca erau si din aia aseara pe Kiseleff, cu gand sa sparga probabil geamurile la PSD, precum minerii in ’90 la PNTcd. Istoria se repeta, doar ca ce criticam atunci facem acum unii din noi.
      Si ai vazut ca totusi in diaspora au votat aproape 400.000, de prost organizate ce au fost ? Mi-e scarba, in general vorbind, de toate minciunile si exagerarile. Iar acum ma uit la Esca la stiri, o aud cum ii tremura vocea de emotie pentru Iohannis, deci e clar ca Pro tv-ul nu-si va mai plati in veci taxele la stat 😉
      Altfel, n-am nimic cu Klaus, eu cu metodele si cu acolitii lui am ceva.

      • He, he! Păi da, da’ ăia de la Sector 7 tocmai de limbajul de internet fac mişto!
        Cu Pro TV-u’ de ce te miri? Ei au fost constant băsişti. Acu’ cu taxele ar mai ţine şi de guvern. Păi după ce-am avut un şmecher golan, acu’ o să avem un profesoraş cam analfabet şi prost cât doi români, da cică-i neamţ, probabil va urma un ungur ş-apoi, de ce nu, un bulibaşă!
        Altfel nici io n-am nimic cu el, da’ el ce drac are cu noi?

        • Am sters clipul ca nu se potrivea, asa e. Doar m-am gandit eu azi la el.
          De Pro nu ma mir, doar constat euforia lor…. cum o vedeam si aseara la jivina aia de Cristoiu, care a disparut un timp, probabil speriat si retinut, dar aseara era luminos, a invins iar si o sa aiba B1 fonduri de tocat inca multi ani de acum incolo. Si tot asa, sunt muuuulti … de dreapta, fireste. 😉 Paraziti de dreapta 😀
          Klaus nu e prost (sper), doar are hiene in spate, iar animalele astea nu se multumesc cu putin…. ba chiar vor tot de obicei. Cat priveste bulibasa, sper sa fie atat de tarziu incat sa nu mai fiu eu pe planeta asta, Doamne feri !
          Mai, Klaus n-are nimic cu noi, eu chiar sper sa fie gentleman si sa ma ia si pe mine in calculele lui, ca si eu (poate mai mult decat multi dintre votantii lui, partea aia care-s looseri) platesc taxe si muncesc sa sustin tara asta. Acuma tot n-avem ce face, o sa vedem ce va urma.

      • Tţ, am postat un comentariu la Clipul nu are legatura, dar mi-am amintit azi de el…, care-a intrat la spam, uită-te acolo. Da’ la urma urmelor ce mai contează? Mi se pare că nici nu mai merită efortul să mai spun ceva. Reacţii de tembeli: Euforie în tabăra lui Băse, cică „Dumnezeu ni l-a trimis pe Iohannis, la fel ca pe Carol”. Multă lume necăjităăăă! 😯

  5. Deci hai sa ne bucuram ca tineretul tarii ne-a scapat intr-o singura zi de ciuma rosie, de pensiile pe care statul trebuia sa le plateasca bunicilor nostri si de salarii pentru parintii nostri. Comunistii astia precis ca iar deschideau spitale si mareau pensiile!

    • :)) pai deocamdata raman inca un timp si chiar isi vad de program, numai ca asta ii va duce precis candva la niste dosare penale 😀 . Ca Macovei noteaza ! Nu stiu cum, dar vor plati pentru „favorul” ca-s lasati acum pe locuri, chiar daca sunt indreptatiti dupa alegerile din 2012.
      In plus , e posibil ca la anu’ sa voteze lumea iar (ca eu NU mai… ) ca sa fie puterea intr-un singur loc, dar macar e bine ca nu e la comunisti :))
      Sau sunt eu carcotasa si de fapt va fi liniste in tara asta… hahahaha…. 😀

Lasă un răspuns

