gand pentru un om bun


Azi era ziua lui de nastere, o Balanta echilibrata si cu care iti facea placere sa ai de-a face🙂 , adica taica-miu. Stau si ma gandesc uneori ca nu stiu nici macar o singura persoana care sa fi zis vreodata ceva de rau despre el, in timpul vietii sau dupa ce s-a dus de pe planeta. Iar asta n-o spun numai eu, in calitate de urmas subiectiv, ci oricine altcineva cu care mai aduc uneori vorba despre el. Era pur si simplu bun, asa cum pana la el si dupa el nu am mai cunoscut pe altcineva ; nu doar etern iertator, calm, zambitor, dar nici nu-mi amintesc sa fi avut vreodata vreo dusmanie sau vreo invidie fata de cineva. Ba din contra, era tolerant, impaciuitor, un bun mediator al conflictelor – pare ca descriu un sfant, dar el nu era decat un om iremediabil bun. Din zorii vietii mele🙂 mi-l amintesc iubitor, haios, destins, mereu cunoscator de bancuri bune, o companie agreabila oricand si oriunde. Cunostintele spun ca era deosebit, mama crede ca a avut cel mai sarmant si bun sot din lume, eu cu fratii mei nu ne amintim ceva negativ despre el. Bine, aici nu intra vreo urecheala din copilarie sau un ton ridicat , provocat de vreo rebeliune de copil/ adolescent vietuitor sub acoperisul lui… astea sunt nimicuri si de fapt nici de ele nu ne amintim decat cu mare greutate, pentru ca nu prea au fost. In schimb ne amintim, iar si iar, chiar daca trec in viteza anii fara el, de cat de ingaduitor, cu bun simt si sufletist putea sa fie. Iubea animalele, iubea oamenii, nu avea obsesii legate de averi, nu avea nimic de demonstrat, nimic de reprosat sau de criticat. Sau, daca se punea vreodata problema unui tensiuni, unei revendicari de orice fel, el era cel care ceda in favoarea altora, mereu si mereu. De-aia nici nu cred ca a avut vreodata dusmani, ca nu avea de ce si pentru ce. In schimb si-a pastrat fruntea senina pana la final, fara riduri provocate de incruntari sau rictusuri, in eterna lui atitudine pozitiva si ghidusa, tratand zilele bune si pe cele grele (care au fost si ele, destule) cu maxima jovialitate si optimism.

Niciunul dintre noi, urmasii lui, nu-i semanam in totalitate, avem parti bune dar si slabiciuni si defecte pe care, in mod sigur, nu le-am mostenit de la el🙂 . El nu avea nimic rau, pur si simplu. Si nu exagerez deloc.

De la el am mostenit, la propriu, biblioteca plina de carti (pe care o mai am inca), la fel ca si placerea cititului. De fapt, chiar asa si-l amintesc cei mai multi, ca pe un mare cititor si ca pe un inrait rebusist – avea colectia revistei Rebus de la primul numar (inceputul anilor ’60 parca) si pana in 2007, cand s-a rupt filmul. Colectie pe care am donat-o eu candva unui club rebusist, in speranta ca poate in felul asta ajunge indirect si la el, acolo unde e acum, si se bucura de ea in continuare. O fapta buna pentru el, poate, poate…🙂

Uneori as vrea sa-l fi avut in preajma in ultimul timp, in ultimii ani, pentru ca mi-ar fi prins tare bine – cu el vorbeam orice (asa cum nu pot cu altcineva), dar avand grija ce spun, pentru ca se intuneca de orice suferinta de-a mea, mare sau mica. Si de aceea il menajam si ii spuneam voalat, atunci cand aveam probleme, si el stia sa ma mangaie si sa-mi dea un sfat…. sau macar ma asculta.

De aceea am avut azi impulsul sa scriu despre el, cum n-am facut pana cum – cu gandul din nou la el, pentru ca nu am cum sa uit cat de deosebit a fost, unic in felul lui. Mi-ar fi placut sa pot azi sa-i fac si o urare, sa-l strang in brate si sa ciocnim un pahar de vin impreuna, dar nimic din toate astea nu mai e realizabil… asa ca raman cu scrisul, izvorat dintr-un gand bun si din multe amintiri valoroase care, constat, refuza sa se stearga din mintea mea.

Imi doresc si ma rog, de peste 7 ani, ca acolo unde e acum sa-i fie bine si sa poata sa vada ca noi, astia ramasi pe aici, suntem ok, in linii mari🙂 . Si tare mult as vrea ca vreodata, cumva, sa ne revedem, intr-o alta dimensiune si sub o alta forma probabil, sa vorbim, sa radem si sa putem sa ne potolim dorul.

Se spune ca pe lumea cealalta o zi e echivalentul unui an pe Pamant, ceea ce ar insemna ca pentru tata au trecut doar 7 – 8 zile de cand a plecat de langa noi. Ar fi bine sa fie asa, ca sa nu i se para o vesnicie timpul pana cand, fara indoiala, ne vom reuni cu totii acolo, treptat🙂 … Iar daca asta totusi nu se va mai intampla, ca poate nu asa e mersul lucrurilor, atunci tot ce pot spune e ca ma bucur mult ca am avut norocul sa-l cunosc aici🙂 …. pentru ca asta nu e deloc putin lucru . Mi-a facut viata frumoasa atata timp cat a fost, si mi-a fost model, chiar daca acum nu pot cu niciun chip sa-i gasesc echivalent, nici macar pe departe. Cam atat, despre tata🙂

sky

14 gânduri despre “gand pentru un om bun

  1. Eu semăn foarte mult cu tata la chip, dar la temperament o moștenesc pe mama. Îmi pare bine că am luat de la fiecare câte ceva. Spiritul părinților te influențează și pe tine, poate chiar te ajută în viață. De aceea e bine să nu-i uităm și să le dedicăm unele momente. Mai ales că vina Luminația.

  2. si atunci cand iti amintesti de tatal tau cu atata drag si iubire, cuvintele se scriu singure…
    pentru ca parintii isi continua ‘misiunea’ prin copiii lor si de aceea sunt mereu impreuna, indiferent de ce ii separa cumva.

    • Stiu ca e in octombrie si la tine…. tin minte ca anul trecut mi-ai pus un nod in gat, fara ca asta sa insemne de fapt ceva rau. Mai bine noduri de-astea decat provocate de alte stari. Tatii astia buni si plecati, cum au ei putere inca …🙂

    • Pai daca asa e ? Mai tii minte ca te-am sunat a doua zi, iesisem in parcul Circului sa ma limpezesc un pic, iti povesteam si boceam ?🙂 nu stiu daca mai tii minte…

Lasă un răspuns

