sordid


Mi-a atras atentia azi un cort pentru strans semnaturi, al unuia dintre candidatii la presedintie : i se desprinsese musamaua laterala si-i falfaia in bataia vantului, pe o strada pustie la momentul ala, in ziua gri care a fost azi. Si mi s-a parut trista imaginea, asa cum mi se pare si candidatul cu pricina, nu spun cine…. nu conteaza. Ma intreb de ce nu le aduna de pe strazi deja, ca nu-si mai au rostul, misiunea lor a fost indeplinita si acum ocupa locul degeaba si mai si incurca.

Apoi mi-am amintit ca in curand o sa inceapa campania electorala (iar ?! … ), pe care o sa incerc s-o ignor, anticipand-o mai abjecta decat ce am vazut si auzit pana acum. Si oricum, parca prea apropiata de precedenta, atat de dese pe la noi campaniile astea de zici ca sunt, numeric, invers proportionale cu calitatea politicii romanesti. Sau nu zici, chiar asa e 😀 .

In rest, ce asteptari sa mai am ? Fosti aliati de acum un an – doi se critica si se acuza de zor ; fosti dusmani se pupa (in piata Independentei ? ) uitand ce-si spuneau de pilda in vara lui 2012. Iohannis are discurs complet diferit fata de trecutul apropiat, defiland mandru pe imnul portocaliu , fara o minima jena. Iar Blaga, etern falcos si inflamat la chip, latra ceva despre calitatile actualului partener, fost dusman criticabil candva. Si oricum, daca se va dovedi perdant, incepand din ianuarie cu siguranta discursul se modifica din nou, dupa ruperea actualei aliante fragile. Madam Udrea la fel de impertinenta precum o stiu de-o viata (politica) a ei – dar asta doar atunci cand nu se soarbe din ochi cu neutrul 😀 presedinte-arbitru-jucator-incalcator de legi si Constitutie in mod repetat, acum in functie , pe la vreun miting sau chermeza pre-electorala, de-ti vine sa le spui „Beey nesimtitilor, luati-va si voi o camera, ce naiba…” Circ sau aroganta, cine mai stie ? Iar Monica Macovei, miraculos, pare ca a invatat, la 60 de ani aproape, sa zambeasca…. cel putin asa s-a scremut sa apara in afisele electorale si pare nefireasca imaginea, cand ea e stiuta etern incruntata si vesnic mirosindu-i urat cand graieste despre orice si oricine… sau aproape oricine. Cam falsa, zic.  In zona Ponta-Tariceanu caut sa-mi gasesc motivatia, dar e dificil : pe unul din ei il prefer si am oarece incredere, dar nu are sanse de turul doi – iar pe celalalt il simt alunecos si ma inspaimanta gandul ca poate ii vine iar ideea sa faca vreo mezalianta (numita si coabitare) dupa ce ii dau eu votul ?! Ca a mai facut asa si nu-i exclus, una zicem, alta facem dupa ce ne vedem sacii in caruta, ce daca se supara votantii la urma ?

Despre cei care vor intra la „si altii” sau „restul” si care vor avea cu totii impreuna 5% procente, nu ma mai chinui sa analizez, stiu ca astia s-au bagat in seama ca sa se mai auda si despre ei ceva, dar si ca sa beneficieze de fondurile alocate tuturor pentru campanie si astfel sa-si mai achite si ei din datoriile pe la amici – un pix, un afis, o bricheta, etc,  tot se aleg cu ceva la final. Ar mai fi de mentionat doar domnul Melescanu, septuagenarul, care a tacut chitic, a strans semnaturi, n-am inteles cum si de unde, pe furis (adica altfel decat toti ceilalti, la vedere macar) si despre care mi se pare o pierdere inutila de energie sa incerc sa pricep ce e in mintea-i sau ce anume rol ( de iepure, si el… ) are in toata harmalaia asta.

Toti, dar absolut toti, fac si spun ceea ce e necesar numai cu gandul la tara si la binele ei, asa suna corect din punct de vedere politic si asa ramane stabilit ! In folosul meu si al tau se zbat ei, cu totii, pentru functie si acces la parghii si multele avantaje. Ca sa fie clar…

Iar eu trebuie sa ma decid pe cine sa votez ? Cu „stanga” sau cu „dreapta”, de parca astea doua ar exista cu adevarat la noi si ca si cum n-ar avea toti aceeasi origine de sorginte PCR la baza – unii pe bune membri candva, altii macar utecisti (ca si mine) la vremea aia, diferenta dintre ei fiind ca unii macar nu incearca sa se dea, peste noapte, flori de nufar si capitalisti autentici…. ce jenant.

Si ca intotdeauna, in ultimii 25 de ani, trebuie sa aleg nu pe cel mai bun, ci pe cel mai putin rau – sau raul mai mic, cum tot aud. Si sa optez nu pentru cel mai sincer, ci pentru cel care mi se pare cel mai putin mincinos sau perfid…. sau care macar nu a facut dovada ticalosiei absolute de care poate fi capabil, in interes personal si de grup (largit) . Cam lipsit de noima, totul. As mai putea sa nu ma duc sa votez, dar in cazul asta sigur cineva va avea de castigat fara acordul meu, prin simpla si obligatoria redistribuire de voturi de la final.  Deci, ce sa faci intr-o asemenea situatie ?! Of – of , mai-mai…. 🙂

quest_mark_funny

 

6 gânduri despre “sordid

  1. Preşedintia este o institutie nociva in România. I-am scris deja domnului Tăriceanu „dezvăluindu-i” cum ar putea câştiga aceste alegeri: aruncându-si la coş programul actual şi revenind la crezul monarhist pe care l-a afişat până de curând. Cu sloganul „Voi fi ultimul Preşedinte al României” ar intra fără probleme în turul doi. Iar in turul doi, orice ar fi posibil… Inclusiv ca VP să descopere că n-ar fi rău să fie prim-ministrul Majestăţii Sale…

    • Excelent, dar eu nici nu indraznesc sa visez la asa ceva. Ar fi nevoie de un referendum in viitor, iar Monica Macovei vrea, pana una-alta, sa faca unul prin care sa ridice imunitatea tuturor astfel incat, a doua zi dupa ce e numit presedinte oricine altcineva in afara de cine doresc „ei”, sa si fie arestat. Poate exagerez, dar nu foarte mult. E tara lor, greu sa mai misti caracatita din loc. Altfel, foarte buna ideea, inclusiv sloganul…. suna asa, ca o speranta de mai bine 🙂

  2. Mirela…comentez tocmai pentru că am aceeaşi „zonă”, ca şi tine, în care îmi caut motivaţia pentru o ştampilă pe un buletin de vot. Pe blogul meu fac eforturi să nu-mi prezint opiniile politice din teama de a nu mă trezi brusc c-am devenit antipatică, pentru că întotdeauna vor exista şi păreri opuse pe care tindem toţi să le tratăm pasional, aşa cum ne este caracterul ăsta latin. Încercînd să analizez tot ceea ce ni se întîmplă nouă, ca popor, am ajuns la spaima de a înţelege că dacă „interesele” o cer, nici un procent zdrobitor al unui eventual referendum nu contează. Eu chiar nu ştiu de ce naiba se mai chinuie toţi să ne recite sloganuri pe care nici ei nu le cred. Respectul lor pentru poporul ăsta oricum e egal cu zero şi privind începutul ăsta de campanie mă întreb dacă nu cumva cred cu tărie că se adresează unui popor de idioţi. Voi alege, a cîta oară oare, cu inima îndoită şi cu o pîlpîire sceptică de speranţă. Mi-e teamă că dacă va apărea cîndva şi candidatul ideal, atunci va fi mult prea tîrziu pentr România.
    Ce ţi-e şi cu politica asta 🙂

    • Din pacate tocmai cei care aparent sunt obsedati de democratie si lege, din Europa si de peste ocean, au facut dovada ticalosiei absolute, incurajand ignorarea unui val de revolta (reflectata inclusiv in referendum), motivand stupid si jignitor pentru neuronii oricui, cand totul e negru pe alb. E o mare gasca mondiala de jivine, care face si desface in functie de interese, neavand nicio legatura cu dreptatea sau moralitatea. Eu speranta de normalitate chiar nu mai am, nu in timpul vietii mele, dar macar ma bucur sa vad ca niste ticalosi ordinari, impreuna cu aplaudacii lor (care sunt ori idioti, ori cu simbrie grasa, alta cale nu e…) se sperie si mai lasa deoparte aroganta. Macar atat…. in ce hal am ajuns 🙂

Lasă un răspuns

