avem și macro… :D


Din categoria „răutăcisme”, că mă inspiră mass-media… adică nu e vina mea 😀

Anul ăsta mă gândisem serios să merg la mare „la noi”, unde n-am mai ajuns din anul 2006. Deloc, nici măcar în week-enduri. Pentru că de atunci am avut alte orizonturi, alte oferte și ocazii tentante spre alte zări , asa încât era nefiresc să fac altfel.

Așadar, aș fi vrut să mă duc în august la Neptun, dintr-o nostalgie care m-a pălit și mi-a trezit amintiri cu stațiunea asta din anii copilăriei, ’70 – ’80, când mergeam anual cu familionul. Mă interesa în mod deosebit un anume parc de distracții, „Prichindel” pe vremuri, și bazarul din apropierea lui, care la acea vreme cred că era singurul de pe litoralul nostru. Și era sublim acolo. Vroiam să văd dacă mai există și cum arată ele acum. Însă amica mea cu care urma să mă asociez a zis un NU hotărât. Eu, că hai să vedem, să vizităm în lung si-n lat, să retrăim alte vremuri…. ea, nu, nu nu, că ea a mai fost, știe și nu e cazul să riscăm, cică. Risc ? Da, de fapt oricum m-aș fi dus având inima strânsă ca nu cumva s-o pățim cu cazarea, ori cu mâncarea, cu serviciile sau atitudinea angajaților – astea fiind eternele motive de spaimă în împrejurarea dată. Așa că mai bine nu mai riscăm și ne ducem în Bulgaria, unde știu sigur că va fi bine cum mi-a fost mereu acolo. Ba chiar mai bine de data asta, că acum e totul nou si complex, ca loc și ofertă de servicii incluse.

Iar acum îmi pare și mai bine bine de decizie. Că văd că la mare la noi e o noua modă, trebuie mai întâi să faci câteva sedinte de solar la tine acasă, pentru a putea să ieși pe plajă deja bronzat. Adică eu credeam că mă duc la mare ca să mă bronzez, dar nu, aflu că acum trebuie mai întâi să mă bronzez ca să pot să mă prezint în mod onorabil la mare ! De unde știu asta ? Simplu, de la știrile pro de obicei, deși e posibil să mai facă și alții astfel de comunicate. Iar acolo văd adesea niște fete ” cu trupuri perfecte” ( cum altfel? ), unse bine cu uleiuri și alte alifii, care creeaza curente și tendințe pe plajă… ele sunt modelele de urmat adică, din moment ce li se face atâta reclamă. Si nu e vorba de animatoarele care se mângâie între ele pe plajă, în ritm de dans, sub soarele care privește și el mirat ; eu mă refer la turiste, că pe ele le intervievează, ca să le vedem apoi la știri și sa cădem in extaz. E curios totuși, eu am apucat deja să văd și alte mări, cu alte plaje din alte țări și jur că nu-mi amintesc să fi observat acest fenomen pe acolo. Și erau țări civilizate, nu din lumea a treia. Dar pesemne că prostituția aroganța, inclusiv pe plajă, e mai răspândită la noi, mă gândesc ? 😀  Poze cu ele nu am aici dar e mai bine așa, oricum le știe toată lumea : niște forme fără fond atât de răspândite în habitat, având permanent în cap impresia că „ambalajul” înseamnă tot ce sunt ele pe lume. Sau de fapt chiar așa și e.

Așa că noi, astea, deși nu suntem nici noi niște urâte, o să ne ducem totusi în Bulgaria, unde mai sunt și altele nebronzate în prima zi : nemțoaice, englezoaice, franțuzoaice, alte europence, care se comportă ca niște neștiutoare ce sunt ieșind albe la plajă și de care nu râde nimeni că au venit ne-solarizate la mare… că acolo nu e snobismul de doi bani ridicat la rang de modă și nici prostia crunta tratată cu mare deferență, ca aici.

Și ca să justific titlul, pentru că pe fetele chinuite de impresii de care am spus mai sus îmi vine adesea să le denumesc, în sinea mea, „zuze” (ceva inrudit cu pițipoancele adică), azi mă amuzam de o greșeală de tipar tot de la un tv și am zis să plusez : macrozuze li s-ar potrivi mai bine, că adică sunt importante si trebuie un grad de comparație de superioritate, ca un superlativ meritat . Cam distruse și ele, daca mi-ar cere cineva părerea 😀 . Noroc că nu 🙂

P.S. Ajung eu până la urma și la Neptun, poate prin septembrie. O zi-două vor fi de ajuns.

P.P.S. Nu mai postez niciodată răutăți, dar azi nu m-am putut abține 😀 .

zuze

10 gânduri despre “avem și macro… :D

  1. Excelentă descriere a fenomenului „zuzăresc”. 😀 Astea chiar te fac ori să nu mai mergi deloc la mare, ori să te bagi cu totul într-un sac şi aşa să stai pe plajă…

    • Sau sa te duci la plaja pe furis, pana apuci sa te bronzezi macar o nuanta, ca sa nu se oripileze divele. Glumesc, desigur, iti dai seama ca m-as duce asa cum sunt, fara probleme, dar chiar poti sa ai senzatia ca n-ai ce sa cauti acolo. Atata timp cat in alte parti e mai ieftin si mai bine, ce naiba sa mai cauti pe litoral la noi ? E trist, dar e si fara solutie, se pare.
      Despre speranta n-am uitat, se concepe la foc mic 😀 .

    • Multumesc, Doru, pai in cazul asta nu ma mai duc degeaba. Serios zic, asta era singurul motiv, ca stiu ca oricum plaja s-a micsorat dramatic din cauza ca nu s-au luat masuri la timp si au distrus-o valurile. Si-l auzeam pe Buzdugan de curand la radio cum deplangea halul in care arata zona Panoramicului, alta pe care vroiam s-o revad. Deci m-as duce sa ma deprim, asa ca mai bine nu.

  2. Unu. La mare nu te duci ca sa te intrebi ce spun barbatii sau /si femeile despre cum arati. Te duci pur si simplu. Pe nisipul plajei fiecare are treburile lui si oricum cine se uita nu se alege cu nimic. Doi. Nu spera sa retraiesti sentimentele de atunci. Te vei umple doar de tristete vazand cum se darama totul in jur. Cei care au cumparat pe acolo hoteluri gandind sa faca o afacere, au descoperit ca se pot face bani mult mai usor decat prin munca, iar investitia de acolo si-o pot scoate mai tarziu inzecit, atunci cand vor vinde pamantul si cladirile.

    • Eu eram malitioasa, daca m-as duce la mare la noi chiar nu m-as complexa pe plaja din pricina superbelor promovate la tv (uite chiar acum ma uit la Protv unde exact fauna asta e prezentata, apreciativ, pentru ca tinerii cu pricina cheltuie in medie 1000 lei pe seara in club. Desi ei nu muncesc nimic, important de retinut). Dar nu ma duc nu din cauza fufelor, ci pentru ca m-ar enerva multe alte aspecte locale.
      Iar cei care fac afaceri dubioase acolo…. fac asa poate pentru ca in tara asta nu se mai respecta nicio lege, de amar de ani ? cred ca asta e unul din motive, legi incalcate si nimeni pedepsit vreodata.
      Nu ma mai duc la Neptun, mai bine raman cu imaginea veche si idilica in minte. Si mai am si niste poze de atunci, bune si alea 🙂

      • Protv-ul este televiziunea „boierilor”, care prezinta doar pentru ei, cele mai tari masini, cele mai luxoase locuinte cele mai luxuriante insule si cursele de avion catre locurile de vacanta de acolo precum si cele mai noi modele de avioane particulare. Cum vrei sa arate prapadul de pe litoralul romanesc? Isi strica firma 😆

Lasă un răspuns

