gena slava, cam slaba


Sunt plina de furie zilele astea, dupa porcaria de eveniment petrecut recent. I-am vazut anul trecut pe olandezi in mediul lor si mi-au placut mult. Plecasem cu o alta idee falsa despre ei, bazata nu stiu pe ce… dar acolo i-am gasit frumosi, atletici, zambitori, civilizati. Mai consuma canabis uneori, dar e fix treaba lor atata timp cat nu-si pierd echilibrul pe strada – ceea ce n-am vazut, deloc, nicaieri. Un popor evoluat, curat, o tara neutra cand vine vorba de conflicte sau tensiuni internationale. Poate pentru ca Olanda e monarhie, ceea ce eu cred ca trage mult la cantar cand vine vorba de gasit calitati unei natiuni. Imi spunea gazda mea ca Olanda nici macar nu are armata, in caz de vreo invazie nu s-ar putea apara. Numai ca nu ii pandeste acest pericol, vecinii lor sunt toti de top : Germania, Belgia si Marea Nordului, dincolo de care e UK, alt motiv de liniste si fericire.

Ei, dar ceasul rau i-a adus pe cei 173 de olandezi deasupra unei zone unde bantuiau slavii, iar cu astia e greu sa te intelegi. Fac o paranteza : am o vecina cu parinti ucrainieni si ma intriga femeia asta ; de ani de zile o vad cum se chinuie pentru altii, munceste, alearga sa rezolve, se pune pe ea pe planul doi numai ca sa-si serveasca familia numeroasa (copii, frati, cumnate, nepoti) sau chiar vecinii. are in ea un spirit de sacrificiu cum numai la astea vezi. Ca am ma cunoscut la viata mea niste femei originare din Estul tarii, si parca toate-s la fel : au trairi extreme, plang de sare camasa pe ele sau se bucura intens fara motive clare, pun pasiune in cauze pierdute si considera ca a se lasa calcate in picioare nu e semn de prostie si slabiciune, ci de feminitate si devotament. Ciudate rau, in jalea lor auto-alimentata la nesfarsit. De-aia nu mi-a placut nici Anna Karenina, consider ca putea sa gaseasca o solutie mai buna de iesire din situatia in care singura se bagase si in care oricum nu-si calculase prea bine pasii. 🙂  Si nu numai ea, e plina literatura rusa de drame acolo unde se putea si altfel, dar daca asa le e lor gena, ce naiba sa le faci ? Astia adora sa sufere si isi fac din asta un titlu de glorie, saracii si saracele… Si inchid paranteza.

Si ma gandeam ca poate femeile cu gena slava, caraghioase si demne de mila dupa parerea mea, au devenit asa tocmai pentru ca barbatii lor sunt exact invers. Pe cat sunt ele de masochiste, pe atat sunt ei de abuzivi. Adica au si astia sange fierbinte tot cand nu trebuie, si anume dau cu barda in cap, dau cu cutitul in cine-i supara sau doar isi bat nevestele pana le aduna de pe jos, ca un prim avertisment… ca in bancul cu „una la mana”. Acuma faptul ca ei intre ei, slavele si slavii, se inteleg si se accepta e ok ; sau mai pot cel mult sa intre pe Facebook si sa plictiseasca lumea pe acolo cu prostiile lor de trairi extreme frustrate 😀 , insa pe care le dau ca exemplu de urmat, dupa mintea lor. Dar apoi slavii cu pricina incep sa creada ca toata lumea e ca nevestele lor ; si cand pe mana indivizilor cu gena slava-slaba ajunge un lansator de rachete, si cand ei il folosesc pentru a ucide niste semeni de-ai lor purtatori de gena vikinga, numai pentru ca asa li s-a parut lor bine, deja se depaseste o limita. Si uite asa, ori se poate ajunge la un razboi, pentru care s-ar mai gasi multe alte motive, ori se mai adauga niste tensiuni pe butoiul cu pulbere care mi se pare ca e planeta asta la momentul actual. De parca cineva ar cauta cu lumanarea beleaua… cineva cu gena slava, care nu vrea decat un motiv ca sa starneasca ceva. Si daca nu-l are, da cu batul prin gard ca sa provoace. Mie asa mi se pare si m-as bucura sa ma insel, sper sa bat doar campii pe aici.

Si barbatii, si femeile cu gena slava au un numitor comun : consuma alcool. Vecina mea de care ziceam la inceput e exceptia, saraca de ea, in rest e regula la astia. Tarie de la prima ora eventual, ii ameteste fara insa sa-i puna jos, ca-s rezistenti ca porcu’ si ei si ele. Aliosa si Natasa, sau corespondentii lor din tarile adiacente influentate, trag la masea de-i baga sub masa pe toti comesenii, oricat de antrenati ar fi si aia. Asa ca e foarte important sa nu ajunga pe mana lor „jucarii” pe care nu stiu sa le utilizeze cum trebuie sau pentru care nu au citit cu atentie instructiunile de folosire. Ca se ajunge la situatii grave si extrem de suparatoare.

Nu stiu ce-i cu postarea asta a mea, am scris-o la manie. Nu se vrea un studiu antropologic sau sociologic, pentru ca nu e – e doar o constatare din ce pot sa observ cu ochiul liber si cam atat. Dar zau ca e nedrept si mai ales stupid ca o astfel de situatie ca cea petrecuta cu avionul malaezian sa ramana fara repercusiuni, pe principiul ca cel mai destept cedeaza . Sa cedeze, nu zic nu, dar dupa ce da si el un dos de palma, simbolic vorbind, agresorului incult si eventual beat care a scos din scena 298 de oameni printre care putea sa fie orice civil din lumea asta, sfarsind nevinovat intr-un mod oribil, fiind constient de ce patea – ca detaliile sunt de groaza si nu le mai amintesc … 😦   Asa ca daca ai de-a face cu slavul „pasional”, nu prea mai poti sa ramai neutru.

E buna si iertarea, dar ea trebuie sa vina dupa ce se achita nota de plata, totusi. Ca pana la Dumnezeu sfintii iti iau sufletul.

 

4 gânduri despre “gena slava, cam slaba

    • Fireste ca primesc, ba chiar dau si eu inapoi cu drag 🙂
      Daca e vorba si de semne grafice, aici m-ai prins in ofsaid, nu reusesc si pace sa le fac pe cele mai uzuale 😀 .

      Hai ca mi-a mai trecut, oricum nu se mai schimba nimic, asa e cand e vorba de trecut. Viitorul…. om vedea.

Lasă un răspuns

