19 nu (mai) e 13


Pentru mine ziua cu ghinion era, de ceva vreme, în data de 19 ale lunii, cu 13 neavând vreodată vreo problemă. Ba din contră, antipaticul (pentru alţii) 13 mi s-a părut deseori prietenos şi cooperant, ca să zic aşa.

De azi însa îmi scot din minte şi teama pentru ziua de 19 pentru că azi, pentru întâiaşi dată şi prima oară, mi-am luat maşinuca la plimbare de una singură, adică numai eu cu ea – ca două prietene bune ce suntem 🙂 . Nici nu m-am gândit pe parcursul zilei, adică a fost neprevăzută mişcarea. Pentru că pe seară a fost nevoie să fac un comision, urgent, undeva nu departe de casă…. şi mi-am zis, ce-ar fi să mă duc cu maşina, fără să mai fie nimeni în coasta mea dreaptă, să mă cicăle  ? 😀 Că odată şi odată tot trebuia, aşa că de ce nu azi, acum ? Am zis apoi, ups, e 19 azi, o caut cu lumânarea sau ce fac eu aici ? Ei, fie ce-o fi, am completat în sinea mea, mă duc şi cu asta basta, dacă e vreo problemă am pe cine suna după ajutor rapid – chiar pe cei la care mă duceam şi care au zis ” hai ! „. De fapt, dacă aş fi ştiut mai devreme că am de făcut acest drum „la ceas de seară” cu siguranţă aş fi fost terorizată toată ziua şi eventual abandonam ideea, de atâtea gânduri şi calcule. Pe când aşa, spontan, a fost cum nu se poate mai bine !

Un drum nu foarte lung, de vreo 10 minute, dar printr-o zonă cât se poate de centrală şi cât se poate de aglomerată…. însă a fost ok, chiar foarte plăcut. Ajunsă la destinaţie am sunat, cu ceva lacrimi în gât, două persoane importante şi am raportat evenimentul ; iar ele mi-au spus că sunt mândre de mine…. şi că „bravo, ai spart gheaţa în sfârsit, de-acuma gata.”  🙂

Şi consemnez şi aici, că n-am alt jurnal şi ziua trebuie evidenţiată, din cele doua motive : unu, ca 19 nu mai e „sperietoare” ; o s-o tratez ca pe oricare altă zi din calendar ; şi doi, că am mai adăugat un pic de încredere în mine, pentru că aveam nevoie şi pentru că aşa mi se tot spune de ceva timp : să-mi abandonez îndoielile false şi să-mi reamintesc ce om puternic sunt. Ştiam, dar nu strică niciodată noi confirmări în sensul ăsta 😉 ca uneori mai uiţi. Şi închei cu soare în cântec şi cu soare în suflet 🙂

12 gânduri despre “19 nu (mai) e 13

  1. Nu există zi nefastă, există doar prejudecățile din interiorul nostru. Dovada? Iată, ai mai depășit una dintre ele! Ba chiar ai căpătat mai mare încredere în forțele proprii, ceea ce demonstrează puterea existentă în tine și pe care4 nu voiai să o iei în seamă!

    • Nu în toate zilele de 19 a fost ceva rău, dar de multe ori când am avut neplăceri era 19, de-aia mi-a atras atenția. De fapt pot fi doar coincidențe. Și da, multe sunt doar în mintea noastră, deși eu vreau să cred despre mine că nu am obiceiul să mă mint, sunt realistă și curajoasă în acceptarea adevărurilor. Oricum, după ziua de ieri mă simt mai bine. Mulțumesc de vizită și de gând, Mugur 🙂

            • Ce sa zic, adevarul e ca atunci cand ma plimb undeva pe afara, oriunde (chiar si in Bulgaria vecina) ma simt bine si increzatoare, n-am apasari. Ele revin insa imediat ce ma intorc aici, ca n-am incotro. Sigur, una e sa fii turist undeva, si alta sa fii cetatean cu obligatii aici, poate de-aia starile complet diferite.
              Pana la urma starea de incordare de aici e sanatoasa, ca de fapt e o dovada de realism si o adaptare la mediu. Ar fi mai ciudat sa simt ca plutesc in Romanica, adica n-ar avea fundament trairea asta 😀 . Am zis.

                • Da, si mai ciudat e ca eu am inceput foarte tarziu (ca varsta zic) sa ies de aici si tot m-a prins flama. Ma intreb cum isi formeaza imaginea copiii, care pleaca inca din scoala generala prin excursii. E de facut un studiu pe tema asta. Dar poate ca ei vad altfel, sper.

Lasă un răspuns

