se întorc …


… păsările călătoare. E şi un film cu numele ăsta, dar acolo e vorba de o metaforă. Eu mă gândesc azi chiar la ele, că e sezonul revenirii şi deci semn de bine 🙂

Cred că am mai spus pe aici, mie îmi plac mult animalele şi le respect pe toate : fie ele domestice sau sălbatice, acoperite de blană, pene sau solzi. Nu contează că unele pot să para mai rele, e doar o aparenţă şi de fapt e o lege a naturii ca cele mari să le înghită pe cele mici, ca să existe. Cel mult mă doare sufletul pentru cele sacrificate, dar înţeleg rostul firii. Si oricum, ele nu consumă din natură decât atât cat au nevoie, mereu – nu distrug şi nu fac risipă, ba chiar se pare că simt şi încearcă să elimine din sistem exact exemplarele care au unele deficienţe, ajutând astfel specia respectivă. De aceea nu pot să spun că există un singur animal care să-mi inspire ceva rău sau care să nu-mi placă ; toate îşi au rostul şi rolul lor în lanţul trofic.

Sunt frumoase toate şi sunt perfect înzestrate cu ceea ce le trebuie ca să îşi îndeplinească rolul atribuit ; de aceea nu poti decât să le admiri şi să le iubesti pe toate, fără excepţie. Si ca să mă întorc la ideea iniţială, pe lângă admiraţie ai uneori ocazia să te întrebi dacă nu cumva ele ascund încă tot felul de secrete, de desluşit in viitor. Ce ştim noi despre ce gândesc ele ? Cel mult putem să bănuim ca fac una sau alta datorită unor capacitaţi sau să găsim repede, ca explicaţie, instinctul… şi atât. Aşa o fi, sau poate nu. Păsările, de exemplu, au creierul atât de mic (şi teoretic incapabil de prea multe), dar totuşi ştiu să se orienteze noaptea după stele şi ziua dupa soare sau relefuri diverse, purtate de curenţi de ele aleşi, ca să-şi găsească, an de an, drumul spre locurile unde s-au născut. Pare banal şi nu mai e niciun mister în asta…. şi totuşi e atât de fascinant ce fac ele şi mai sunt destule de elucidat. Cred că de fapt Dumnezeu, inginerul suprem, le-a dotat ca la carte 🙂 iar noi mai avem destule de aflat, poate.

Toată introducerea asta am făcut-o numai ca să ajung la filmuleţele de mai jos, din care reiese câtă frumuseţe e uneori în lume !

In primul e vorba de nişte filmări excepţionale, mai ales de la minutul 5 incolo :

Iar în al doilea e aceeaşi graţie dar mai mult roz :), nişte moto-deltaplane şi la final secretul filmărilor deosebite, adică dronele :

15 gânduri despre “se întorc …

  1. Se întorc păsările călătoare și, împreună cu ele, visele noastre de primăvară!
    Se întorc păsările călătoare la vechile cuiburi și gândurile noastre la amintiri de tinerețe, poate!
    Mulțumesc pentru filmulețe! M-au dus în lumea zborului, pe care o visez și eu câteodată.

    • Ai dreptate, odata cu primavara ar fi bine sa ne permitem sa visam mai mult decat pana acum, si sa si indraznim sa transformam visele in realitate, Multumesc si eu pentru vizita 🙂

    • Daca reusesti sa faci asta, cheama-ma si pe mine acolo. Ne asociem, las tot, intorc spatele lumii agitate si ma dedic „cauzei” fara sa clipesc ! Pentru mine asta ar fi situatia perfecta 😉

Lasă un răspuns

