acalmie


E a treia zi a lui 2014 si a doua de cand mi-am inchis partial blogul, adica am numai eu acces la continutul lui.  Fac asta pentru ca vreau sa-i schimb putin structura, apoi sa elimin din el diverse care nu-mi mai plac si la final sa purced si la o innoire a aspectului general, cu ceva legat de primavara. Apoi il redeschid, dar pana atunci o sa scriu si o sa citesc doar eu, intr-un fel de cugetare binevenita.

Afara e inca liniste, orasul pustiu (desi pe 1 Ianuarie strazile erau destul de animate, adica la masini in trafic ma refer ; cel putin seara asa le-am gasit) . Dar azi, iesind iar un pic afara, mi-a placut sa regasesc linistea aia caracteristica zilelor de sarbatoare, de care oricum o sa uitam in cateva (trei) zile, cand ne reintoarcem cu totii la rutina obisnuita. Dar pana atunci mai e, si ce bine … 🙂

Am inceput anul intr-un fel inedit, e pentru prima oara dupa mult timp cand nu-mi e nimic neclar sau inspaimantator legat de ce urmeaza. Am o imagine limpede pentru tot ce ma inconjoara si ce urmeaza sa fac. Simt, dupa nu stiu cat timp, ca toate sunt asezate la locul lor si nimic nu ma apasa – asta poate si pentru ca am invatat, mai cu seama in anul care a trecut, doua lucruri extrem, extrem de importante : primul, ca nu trebuie sa incerc sa impun altora dorintele mele, m-am mai domolit descoperindu-ma uneori incapatanata sau fara rabdare . Asta pe de o parte. Iar pe de alta parte am invatat si reciproca, si anume sa nu-i las pe altii sa abuzeze de bunavointa mea in vreun fel.  Adica sper ca am ajuns la un echilibru al balantei si am devenit capabila sa gasesc calea de mijloc si atunci cand cer, dar si atunci cand ofer, ceea ce nu mai lasa loc de nebuloase in relatiile dintre oameni. Si asa simt ca am inceput anul, ceea ce ma bucura si imi da o stare de liniste. Sa negociem, sa dezbatem si sa gasim varianta buna pentru toti, asa sper sa decurga noul an abia inceput.

In rest, am de gand ca in 2014 sa reusesc sa citesc mult mai mult, am un teanc de carti (imprumutate sau proprietate personala) pe care sa le parcurg, iar startul il voi da de luni, cum altfel 🙂 … ca totusi pana atunci mai am de facut alte mici activitati placute si aparte. De vacanta si destindere adica, apoi gata cu rasfatul si trecem la treaba.

Si o sa mai fac ceva important anul asta : o sa evit si mai mult sa ma uit la tv, cu exceptia canalelor de film sau stiri reale de pe posturi straine ; ca am facut eroarea sa … vizionez zilele astea stiri „de pe la noi” si m-am simtit parca in ziua cartitei : aceleasi aberatii legate de romanii prea-mancatori, de partiile aglomerate de la munte, apoi de DN1 etern blocat din motiv de trafic, supermarketurile „luate cu asalt” pe 1 sau 2 ianuarie de cei care cumpara „apa si fructe” , de invitatiile la miscare ca sa dam jos kg acumulate de Craciun si Anul Nou, etc, etc, aceleasi prostii insirate an de an. Ba am aflat cu neincredere ca de sarbatorile astea romanii au baut 50.000.000 litri de vin ! Si facand un calcul simplu, avand in vedere ca noi astia din tara suntem cam 20 milioane, din care cam 68 % adulti bautori, inseamna ca vreo 13,5 milioane de oameni am baut in medie putin peste 3,5 litri de om in cateva zile…. wow ! Eu n-am baut aproape deloc si ca mine si altii, deci se reporteaza cifra altora si ma intreb in cazul asta de ce n-am auzit de mai multe come alcoolice prin tara, totusi… Ei, eu nu mai vreau sa aud asemenea tampenii de acum incolo, asa ca zic pas. Si nu numai de-asta, dar 2014 e un an (din nou) electoral si nu mai am resurse pentru asa ceva… si nici nu mai conteaza, din punctul meu de vedere. A, si s-a maritat iar Andreea Marin, era sa uit… 😀 iar legat de asta tot ce-mi vine sa spun este…. saracu` turc 😦 … Asa ca ma voi stradui sa-mi fac acest interval de 365 de zile care urmeaza, cat mai placut, in moduri diverse dar departe de tv. Si cred ca o sa-mi iasa, asa am eu un feeling… si nu numai, ci am chiar si confirmari deja 😉 .

In rest, sa auzim de bine si sa ne calauzeasca pe toti numai gandurile noastre bune in anul nou. Si sa ne bucuram de tot ce traim, atata timp cat suntem sanatosi si fara griji apasatoare, ceea ce-mi doresc mie si tuturor celor din viata mea.

941504_455538427861589_1900829619_n

6 gânduri despre “acalmie

    • Stii ce-mi inspira mie chestia asta ? Ma simt de parca as locui intr-o casa mare, cu multe camere, aflata acum in renovare. Si azi am inchiriat totusi una dintre camere cuiva… adica tie 🙂 . Iar el (tu) o sa fii singur un timp, sau mai exact o sa fii doar cu stapana casei, in rest urla lupul pe aici 😆 . Ok ?

    • Multumesc, si tie sa-ti fie 2014 excelent si cu tot ce-ti doresti…. dar aia cu „peste limita” suna un pic scary 😀 …. mai bine sa zicem sa fie perfect, cum intelegem noi asta 🙂 .

Lasă un răspuns

