am preocupare noua :)


Ieri dimineata, la munca fiind, mi-a zburat privirea pe geam si am glasuit ceva legat de cerul albastru pe care se vedea trecand un avion, darele albe lasate de cele patru motoare din dotare si care se distingeau foarte clar, in ciuda inaltimii mari la care banuiam ca zboara. N-am terminat bine fraza ca cineva din preajma-mi a sarit zicand, stai ca vedem imediat ce e cu el. Si numai ce-l vad ca intra pe acest minunat site:

http://www.flightradar24.com/45.61,23.58/6

Neavand timp atunci, m-am uitat pe fuga si atat. In schimb azi, la aceeasi ora, aceeasi scena : cer clar, soare, avion, traseu ; eu fuga pe radar, ca sa vad ca e aceeasi cursa, care circula regulat si care pleaca din Dubai cu destinatia Manchester. Si ca ea multe altele, zilnic, pe care poti sa le si vezi trecand pe deasupra orasului tau, ca asta e tot farmecul de fapt. Daca tii cursorul pe avion (adica pe orice avion) si faci si clic pe el, vezi traseul pe care l-a urmat, iar in tabloul din stanga ferestrei ti se prezinta viteza cu care zboara si altitudinea. Trebuie doar sa tii sagetica pe ele, ca sa le vezi transformate in metri si respectiv in km/ ora, sa ai imaginea exacta a situatiei. La „vertical speed” ai de obicei zero, acolo apare o cifra cu + cand decoleaza si fireste cu – cand aterizeaza. Mie mi se pare interesant si util, atunci cand vrei sa urmaresti o cursa a cuiva cunoscut, sa te asiguri ca a decolat cu bine si apoi sa-l vezi si aterizat.

Dar eu i-am gasit si o alta intrebuintare si anume aceea ca te ajuta sa iti imaginezi ce fel de oameni sunt in el, cum arata si cum sunt imbracati in functie de tara decolarii, ce fac ei in avion in clipa cand zboara normal sau aterizeaza, si tot asa. Te joci cu imaginatia ta, adica. Mai ales ca „jucaria” asta e accesibila numai cand e soare afara, odata ce va fi cerul cu nori de 3 straturi grosime, la revedere pana la noi ordine.

In coltul din stanga sus ai butonul de zoom in , ca sa vezi ceva de genul asta …

Image

… sau zoom out, ca sa te copleseasca imaginea zecilor de avioane mici si galbene care circula prin Europa in clipa aia ! Sau prin alte parti, desigur.

DSCN2488

Nu-i binevenita metoda asta noua (pentru mine, ca voi poate o stiati deja) de mica evadare din rutina ? Eu zic ca da 😉 .

2 gânduri despre “am preocupare noua :)

Lasă un răspuns

