rezumatul unei saptamani


M-am gandit initial sa spun „… unei saptamani ciudate”, dar mi-am dat seama ca ar fi fost un pleonasm, pentru ca din punctul de vedere al stirilor pe care le voi prezenta , toate saptamanile sunt la fel, de fapt. Asa ca am renuntat la ultimul termen din titlu, e mai bine asa. Si fiind rezumat o sa scriu cu liniute, iar unicul scop al postarii e acela ca, peste un an cand voi reciti pe aici poate, sa ma minunez si sa ma bucur ca la momentul ala din viitor lucrurile vor sta mult mai bine… sunt optimista sau cum ? 😀  Deci, in saptamana care se incheie azi au fost evenimente vechi reluate, doar cu cateva detalii noi si frapante, cam asa :

– intr-o zi ministrul Barbu a fost, din nou, agresat de niste protestatari anti proiect Rosia Montana, din Piata Universitatii, care acum ajunsesera un  pic in vecinatatea pietei. respectivii cetateni stiusera (de unde ? ) ca ministrul se va afla la o reuniune, intr-un anume loc si au premeditat atacul, Cum ? Pai simplu, au tiparit niste bani falsi pe care se afla chipul ministrului Culturii (al Culturii ?! Pai ce aveti cu el, frate, legat de durerea voastra aurifera ? ) , au pregatit de asemenea niste pungute cu bani de metal pe care sa-i fluture si apoi sa-i arunce cu dispret in ochii lui Barbu, demonstrativ (de ce, n-am inteles);  si nu in ultimul rand, s-au pregatit cu pietre. Cu ele au aruncat la final in masina/ luneta ministrului, iarasi eu neintelegand de ce.  De furie, zic ei. Si ca sa faca dreptate…. Nu vreau sa comentez mai mult, ci doar sa relatez. Totusi, dupa gestul cu monedele din pungute, as zice ca oarece influenta „nemteana” au avut cetatenii cu pricina ; adica mi-am amintit de retardatul handicapat Neamtu, auto-declarat simpatizant legionar si care a falfait si el de curand, in Parlament, niste „arginti” prin fata lui Ponta. Adica astfel mi-as  putea explica actiunea si starea nervoasa a atacatorilor ministrului picat ca musca in lapte intr-o situatie aiuritoare. Si mai vreau sa spun ca Zelea Codreanu cred ca se rasuceste in mormant cand vede ce „urmasi” de … rahat are in prezent, legionarii aia autientici fiind totusi, la vremea lor, un pic mai destupati la minte. Asa ticalosi cum erau, dar macar nu imitau, palid si penibil, pe nimeni.

– in alta zi, in localitate Pungesti, judetul Vaslui, au iesit de-odata (!) o mare parte din locuitori, sa protesteze in strada. Motivul lor era acela ca nu-s de acord ca Chevron sa inceapa exploatarea gazelor de sist pe care sta comuna, ca asta ar fi ceva rau si otravitor. Cu cianura, zicea o tanti, facand probabil confuzie cu metoda extragerii aurului si care aici nu s-ar folosi…. dar ce mai conteaza ?  Astea-s detalii, important e sa iesim, ca asa ne-a mobilizat inclusiv popa din sat si deci e de bine. Ce am vazut eu la tv cu ocazia asta ? Pai am observat niste oameni nefiresc de agitati, ei, care in restul timpului isi tin falca in mana pe la birt sau la poarta, de vorba cu megiesii. Apoi, o parte din ei paseau hotarat spre o mlastina de pe un camp, chinuindu-se sa treaca de cordonul de jandarmi. Si, cel mai haios, cativa care se smuceau din mainile acelorasi jandarmi, la modul ca civilii nervosi se straduiau sa ajunga in apa mlastinei, iar oamenii in uniforma se opinteau sa-i tina la distanta de ea, probabil ca sa nu ii vada uzi si expusi la raceala. In final unul sau doi barbati in varsta au reusit sa se tavaleasca un pic prin balta si noroi, iar o ambulanta a venit de urgenta sa il ia la spital pe unul dintre ei, care fusese „agresat de jandarmi”. Funny,  adica :). A doua zi, in Bucuresti s-a facut un miting de sustinere a victimelor din Pungesti, ocazie cu care insasi printesa Briana a strans mancare, haine si paturi pentru cei greu incarcati din judetul Vaslui. Ei, asa model uman mai zic si eu…. Aaa, si sa nu uit : la un moment dat un localnic pungestean 🙂 a zis ceva legat de protestul lor, cum ca ei nu vor sa-si dea pamantul unei companii straine (iar nu ne vindem tara ? ) , ca ei apoi din ce mai traiesc ? Mi s-a parut tare curios, pentru ca pe acel camp eu remarcasem parloaga vasta, buruienile crescute in palcuri ici-colo si, desigur, mlastina faimoasa care, astea toate la un loc, imi inspirau mai degraba teren necultivat demult si, fireste, lenea moldoveneasca aferenta.  Altfel, revolutionari si pe acolo, multi. Si neinformati, rau .

– un procuror pe nume Papici, caruia i s-a terminat mandatul si a fost schimbat in mod legal cu putin timp in urma,  s-a suparat totusi atat de mult pe viata incat a iesit sa spuna presei niste chestii extrem de interesante si in acelasi timp aberante, in care el n-ar fi trebuit sa fie implicat in vara lui 2012, cu ocazia referendumului de atunci. Sigur ca e strigator la cer, dar incet-incet ne imunizam cu orice, atata timp cat in spatiul in care vietuim nimic nu mai e nici macar pe departe normal.  Ne balacim in anormal si cu asta basta, cine ce poate sa faca ? Iar intamplarea asta mi-a amintit de o duduie, Iulia Motoc – judecatoare CCR in 2012, cea care comenta pe Facebook, cu toti idiotii, solutii date de ea in niste dosare si care, intr-o tara sanatoasa, sunt secrete ele de felul lor. De motivarile sentintelor zic, nu de dosare.  Asa ceva ?!?… Apoi se supara tot ea cand era luata in ras despre cat de ciudata e. Acum duduia e bine-merci judecator la CEDO, de unde tragem , a cata oara, concluzia ca spatiul carpato-danubiano-pontic e tara tuturor posibilitatilor, iar nu America, asa cum auzisem noi candva. Asa ca , dupa toate astea, eu ii prevad si lui Papici-cel-implicat-in referendum-desi-nu-avea-nicio-calitate un viitor stralucit. D-apai cum ?

– la final, si o veste buna : se pare ca Apocalipsa va avea loc, „dupa ucraineni”, in anul 2032. M-am linistit oarecum, mai ales ca in felul asta se pare ca omenirea are timp sa ia masuri ca sa se salveze, cum vedem in filmele americane cu catastrofe evitate la mustata. Sa fim optimisti, deci. 🙂 Eu sunt !

Cam atat am vrut sa retin din saptamana care a trecut. Sigur ca au mai fost diverse alte evenimente, mai mici sau mai mari…. dar toate palesc in fata celor observate si „salvate” de mine aici. Maine incepe o noua saptamana in care, precis, e loc de mai bine ; asta insemnand, in limbaj comun si autohton, ca poate fi si mai aberant decat a fost, ceea ce se intampla in juru-ne. Ei, sanatosi sa fim, oricum ne-am obisnuit cu toate 🙂

P.S. era sa uit de faptul ca cineva a vrut, tot in saptamana asta, sa-mi vanda o umbrela… impermeabila ! Wow…. asta da inventie, eu pana acum am utilizat numai din celelalte ! Uite mai jos dovada, ce Dumnezeu…

foto

2 gânduri despre “rezumatul unei saptamani

    • Nu ma supar, dar si eu ii dau dreptate : chiar sunt neofascisti niste indivizi care aveau informatii dinainte, care s-au pregatit cu „pungute cu bani” si mai ales cu pietre, ca sa dea in cine ? In ministrul Culturii ? Ala e vinovat de ce anume, ca nu mi-e clar ? Mai degraba seamana a antrenament pentru viitoare actiuni de acelasi gen, finantate nu stiu de cine si nu stiu cu ce scop. dar in niciun caz pentru binele meu si al tau. Oricum am mai spus, eu sunt pro exploatare aur, in conditii tehnice sanatoase. Si cred ca foarte multi care se strangeau (ca acum au ramas fix o mana de agitatori dubiosi) sa protesteze impotriva nu prea s-au gandit inainte. Vorba cuiva, e usor sa spui nu celor din Rosia, atata timp cat tu traiesti in Bucuresti, ai loc de munca, salariu si ai iPad pe care urmaresti stirile. Nu e tocmai corect, poate daca am locui acolo n-am mai gandi atat de „contra”.

Lasă un răspuns

