deruta… cu update a doua zi


Rosia Montana se cheama, localitatea si proiectul pentru minerit din zona. Nu am nicio parere personala, ca nu am informatii suficiente si nu mai vreau sa ma las influentata de media, care zice si pro, si contra. Dar vad totusi ca-s doua tabere, ca intotdeauna cand e vorba de luat decizii importante. Si ce ma mira este faptul ca cei direct interesati, aflati in acea zona, sunt pro-lege, dorindu-si respectivele locuri de munca. Si asumandu-si riscul distrugerii zonei, despre care ei spun ca e unul mai mic decat se incearca a se prezenta.

De cealalta parte vad, la tv si chiar live (sambata m-am intersectat cu biciclistii-protestatari prin oras) o multime de tineri bucuresteni (sau nu numai, dar prezenti aici oricum) care sunt contra… avand argumente, cele stiute de toti. Numai ca mi se pare ca nu e deloc treaba lor… sau poate ma insel.

Ca-s manipulati si unii, ci ceilalti, n-am nicio indoiala – mereu e cineva in spate care agita spiritele, avand ceva de castigat, in functie de decizia care se va lua.

Cum spuneam, eu n-am o parere, dar parca imi vine sa inclin spre una din tabere ; cand il vad pe Remus Cernea, cot la cot cu „printesa” Caragea😀 cum se opun ei cu darzenie, parca m-as opune si eu lor. Ca mi-s antipatici ambii si ii consider doi paraziti care impusca francul ca sa traiasca… bine. Ca traiesc bine acesti doi ratati, din dat cu clanta de obicei. Si mie nu-mi inspira incredere deloc.

Si ma mai gandesc si la Eminescu (sau Goga ?… )  :), ce frumos o spunea pe aia cu „muntii nostri aur poarta, noi cersim din poarta-n poarta” si parca i-as da lui dreptate. Ca adica de ce sa stea aurul acolo, in adancuri, daca poti sa profiti de el ? Daca vine Apocalipsa peste un an si oricum se alege praful (de aur…) de toate ? Poate trebuie doar re-analizata toata situatia, modificate conditiile si astfel sa fie impacate ambele tabere . N-o fi posibil ?

Zic si eu, nu dau cu parul… ca oricum va fi asa cum trebuie sa fie si cum probabil s-a hotarat deja undeva😉 . Sau nu.

P.S. Versurile ii apartin de fapt lui Octavian Goga, poezia se numeste „Muntii nostri” , e cunoscuta doar partial si nu prea apare in carti – pentru ca, la fel ca Doina lui Eminescu, e  cam xenofoba . Si, de fapt, citind-o realizezi ca natia romana a avut mereu aceleasi probleme….😆

Munții noștri aur poartă,
Noi cerșim din poartă-n poartă.
De-am închide-a Țării poartă,
Alții ne-ar cerși la Poartă!

Însă Hoții-s chiar din Țara
Trădători la cei de-afară!
Doamne Iartă-i! Ești în Drept!
Însă Du-i hăt în deșert!

Doamne, Dă-i la Neam unire
Și Dă-i demnă cârmuire.
Că-i prea mult blajin și laș
Și supus stă la borfași!

O , Neam românesc din Daci
Nu mai cerși doar pozmaci
Ci Ridică-te creștin
Ca să scapi de cel Hain!

Lasă un răspuns

