metoda prin învăluire… :)


Asa fac eu cu  orasul acum, o iau pe departe cu prezentarea 🙂 .

Tin sa precizez ca pozele sunt frumoase si pentru ca am avut material, dar si pentru ca sunt facute cu dragoste, ceea ce le da un plus de caldura.

Amstelveen e o suburbie a Amsterdamului, un fel de cartier cum e Băneasa pentru București. Ca distanță mă refer, ca altfel asemănările se opresc aici 😀 .

E o zonă liniștită, de unde dureaza cam 15-20 de minute sa ajungi in centrul orasului, cu tramvaiul.

CLICK pe poze pentru a le vedea mai mari !

Image

Din prima seara am simtit aerul curat, tare ca la munte, alaturi de linistea (aproape pustietatea) de pe strazi. Si nici macar biciclete, aici.

Image

Image

Probabil o prelungire a unui canal care traverseaza centrul si ajunge pana aici si in acelasi timp un loc plin de pasari… care aterizau prin alunecare pe apa si se opreau la punct fix, acolo unde era rost de hrana.

Image

Image

Image

Dimineti destul de reci, cu cafeaua (ceaiul) baute pe balcon, la aer. Si studiind cerul, ca sa ne dam seama cam cum va fi vremea. Frumoasa, cu exceptia unei zile sau doua.

Image

Picture 255

Nu doar ca m-am lasat de fumat, desi abia ma apucasem, dar am si respirat mult oxigen, de la vegetatia bogata din jurul blocului.

Image

Picture 256

Aici faceam poza si ma gandeam daca nu cumva plantele din jardinierele vecinilor de sus n-or fi canabis – ca voie e, asa ca de ce nu ?

Picture 125

Image

Pe strazile vecine, dimineata pe la ora 10 nu erau decat cei care isi plimbau cateii in lesa. Si ciripit de pasari.

Image

Image

Image

Din strada principala se deschid in lateral altele, care seamana intre ele : aceleasi casute cu acces direct de pe alee, adica fara nicio treapta la usa de la intrare.

Picture 015

Blocul meu, cel din stanga (jos), era singura cladire inalta din zona Fideliolaan.

Picture 017 bis

Picture 018

aici intr-o zi ploioasa… numai ca ploaia olandeza e marunta, ca o ceata mai mult, Adica niciodata torentiala. Plus ca la fel de repede cum s-au strans, norii se si imprastie…. si viceversa.

Picture 031

Picture 019

Picture 020 bis

Picture 020

Picture 021 bis

Picture 014

Pe „strada Aidei” am avut in prima zi impresia ca-s magazine mici ceea ce vedeam – pentru ca geamurile erau mari, joase, fara perdele sau jaluzele si cu intrare direct, la nivelul solului, cum am mai spus. De fapt erau locuinte normale in care inclusiv seara, si cu lumina aprinsa, ii vedeai pe oladezi stand la masa sau la tv sau facand orice…. in sufragerie adica. Dormitoare asa expuse n-am vazut :), dar oricum e putin ciudata deschiderea asta a lor.

Picture 021

Picture 022

Picture 023

Pasarela cea rosie, pentru statia tramvaiului, iar cea din prim-plan e statia autobuzelor

Picture 024

tabela electronica, prezenta peste tot, cu diverse informatii

Picture 025

Picture 034

Autobuzele din zona, cu care am mers rar dar pe care le vedeam zilnic. Si ele vin tot dupa grafic, cu ora de sosire afasata electronic si mereu respectata.

Picture 035

Picture 027

Aici descopeream ca fusese o dimineata aglomerata pe cer 🙂

Picture 026

Picture 028

… alte coltisoare de cartier olandez tipic

Picture 029

Picture 032

Masini la semafor, de obicei putine si nimeni, absolut niciodata, nervos la volan. Nici in suburbii, nici in centru. Ce-i drept compenseaza la biciclisti, care-s ca lacustele…. si pe care ii arat data viitoare.

Picture 033

Picture 036

Un colt de langa supermarket-uri (Lidl si inca unul, nume necunoscut)…

Picture 043

Picture 044

… iar gargarita asta era pe trotuar imprimata. Fara sa simbolizeze ceva, doar o pata da culoare, la propriu 🙂Picture 037

Spre pasarela asta am mers zilnic, trecand pe langa pajistea de mai jos. Picture 038

Picture 039

Orangebaan (citit Orangheban) e numele statiei mele. Prin pasaj si sus pe peronul din stanga, asteptand tramvaiul 5 spre centru … dragul de el 🙂

Picture 040

o statie de pe traseu, un moment din zi

Picture 041

Picture 042

cartierul studentesc, un fel de Regie a lor

Picture 045

Picture 046

Aici am prins o panza imensa, la coltul unui magazin ; cred ca erau acolo trei generatii de paianjeni, de dimensiuni diferite, dar care pareau ca se inteleg bine intre ei. Grasi, frumosi, ca fiind zona de verdeata e plin si de insecte zburatoare, victime sigure. Eu, arahnofoba declarata (si feroce !) , faceam poze si simteam parul zbarlit pe mine 😀

Picture 047

Picture 047 bis

De sus de pe bloc, incercand sa-mi inving spaima etajului 14 langa o balustrada, privind orasul noaptea. Cu autostrada in apropiere si cu ce se mai gasea primprejur.

Picture 048

Picture 049

Picture 050

Picture 051

Picture 052

Picture 220

Si apoi un pic cu pisicile pe palier, sa se dezmorteasca si ele un pic.

Picture 017

Picture 016

Picture 221

Picture 222

Pisica din  dreapta pare sa aiba doua lanterne in loc de ochi…. dar jur ca n-am facut nimic pozei, asa a iesit, din cauza fosforului :)))

Picture 223

Si atat cu vecinatatile, urmeaza Amsterdamul in toata frumusetea lui, cand o sa am timp sa incarc toate pozele… multe. Adica in curand ;).

5 gânduri despre “metoda prin învăluire… :)

  1. Pingback: Rotterdam, oras si port | prin preajma

Lasă un răspuns

