flying blue


Asta e un nou program de fidelizare, prin care cateva ( trei deocamdata ) companii aeriene incearca sa castige si apoi sa-si pastreze clientii. Frumoasa initiativa, iar mie, ca proaspat calator care a aderat, mi-au dat pentru inceput ca premiu gratuitate la bagajul de cala, care altfel ar fi costat 15+15 = 30 Eur. Adica mai bine am am facut altele cu banii aia, nu ?

Am dorit introducerea asta pentru ca m-am folosit de numele lor in titlul postarii – mi s-a parut potrivit, si suna bine. De fapt, eu venisem sa ma entuziasmez la mine pe blog legat de zbor, avioane, cer albastru, uneori nori. alteori turbulente la peste 10.000 m inaltime :D…. ca na….. dar mereu, mereu, o adevarata incantare. Pure pleasure, clar !

N-am fost asa mereu, recunosc. De cand ma stiu mi-a fost frica de zborul cu avionul, nici nu vroiam sa aud si mi se parea putin probabil sa fac vreodata „imprudenta” asta. Auzisem odata pe cineva spunand ca avionul a aparut ca o necesitate, din dorinta omului de a scurta distantele – si ma gandeam ca eu, una, n-o sa fiu niciodata atat de grabita incat sa ma urc intr-un avion. In fond, cu masina, trenul sau vaporul tot la destinatia aceea ajungi, nu ? Si fara sa stai cu spaima in suflet, cum patesti cu avionul. Desigur… dar asta a fost valabil pana in vara lui 2009, cand neavand incotro a trebuit sa plec in Italia, in vacanta, cu avionul. Cam tarziu, aveam deja aproape 40 de ani, in conditiile in care azi copii de clasele 1- 4  merg frecvent in tabere in afara, musai cu avionul. In primul rand pentru ca, de exemplu, ajungi in Grecia in 2 ore, pe pamant aceeasi distanta ocupandu-ti doua zile. Si cam tot asa se pastreaza raportul : o ora de avion acopera o zi de mers pe roti, oricare ar fi ele, de autoturism sau autocar. Sigur ca utilizand masina ai ocazia sa vezi toate care iti ies in cale pe respectivul traseu – dar poate ca nu vrei asta. In schimb, de sus de tot vezi norii undeva mult sub tine, deasupra e cerul albastru deplin, acolo unde nu se mai produc furtuni pentru ca nu e posibil la o asemenea inaltime. Noaptea nu vezi decat stelele, iar ziua soarele, orbitor, si fata de care parca distanta s-a micsorat vizibil…. asa ti se pare🙂 .

Si uite asa, de atunci in fiecare vara (cu exceptia unui an) m-am dus si m-am intors din concedii cu avionul, zborurile respective fiind de fapt un bun start in vacanta si, la final, o incantatoare incheiere de sejur. Si, cum altfel, am facut poze de fiecare data, gasind mereu ceva inedit in peisajul de afara. Asa incat am sa postez aici cateva, selectate si explicate, pentru ca eventual fricosii😛 care inca ezita si care poate ajung sa citeasca aici, sa gaseasca mult mai multe motive pro-zbor decat contra lui. Pentru ca, repet, pot sa spun cu mana pe inima, asta este una dintre placerile reale ale vietii.🙂

Si sa nu uit : e dovedit statistic faptul ca avionul este cel mai sigur mijloc de transport – la numarul de zboruri efectuate zilnic in lume, evenimentul nefericit al unei prabusiri se intampla foarte rar, de fapt. De exemplu, in tabelele de mai jos sunt plecarile din Amsterdam dintr-o zi, numai intre orele 10 si 16 aproximativ ; in restul timpului din cele 24 de ore mai erau multe altele, iar pe alte aeroporturi ale lumii este la fel, zilnic. De cazut, cate avioane cad intr-un an, ca sa se justifice frica ?

Picture 003

Singura critica serioasa adusa avioanelor ar fi aceea a gradului mare de poluare, dar poate ca in viitor se va rezolva si asta

Incepi cu atmosfera de pe aeroport, plina de forfota si cu avioanele asteptandu-si calatorii dincolo de un geam, pe pista, atat de aproape….

Picture 1

Picture 2

Picture 3

Picture 4

Picture 5

6

7

DSCN2741

…. apoi iti vezi avionul si nerabdarea creste

Picture 005

Urmeaza imbarcarea, instructajul facut de stewardese ca sa stii ce sa faci in caz de rau, dupa care pilotul ii invita inclusiv pe cei din echipaj sa ia loc, pentru decolare: „Crew members, please take your seats „.

Apoi avionul se misca usor, mergand incet spre capatul pistei care ii e destinata, acolo se opreste putin… dupa care porneste dintr-o data cu o viteza destul de mare, urmand ca pana la capatul pistei sa isi poata asigura decolarea dupa toate regulile ; la prima decolare traita m-am speriat rau, acum nici nu mai bag de seama momentul. Zau ca asa e.

1

2

3

4

5

Si inca o sarja, cu o decolare mai recenta :

1

2

3

Urcusul este destul de abrupt, vezi de pe scaun botul avionului inaltat cam la un unghi de 45 grade, iar pentru a atinge altitudinea maxima e nevoie de trei trepte : adica intai urca, apoi zboara aproape orizontal un timp scurt, apoi iar urca si zboara, iar dupa a treia runda de urcus, cu motoarele turate la maxim, deja esti atat de sus incat nimic nu mai conteaza🙂. Pilotul anunta atunci ca iti poti desface centura de siguranta si te relaxezi in scaun, cu vreo revista in fata si asteptand sa ti se serveasca masa (sau nu, in caz de cursa low-cost).

Viteza de zbor e cam aceeasi la toate aeronavele, sau difera putin, undeva intre 850-880 Km/h, si la fel si altitudinea, intre 11.000 – 12.000 m. Uneori doar ti se transmit  prin difuzor, alteori le ai afisate non-stop.

2

1

3

In rest, daca ai norocul sa stai langa geam , poti sa admiri privelistea in voie; eventual il intrebi la un moment dat pe vecinul de langa tine daca nu vrea sa faceti schimb de locuri, ca sa se bucure si el de nori si albastru. Unii vor, altii nu, mai ales daca au optat din start pentru un loc spre mijloc, din motive personale.  In stadiul asta auzi motoarele mai estompat, torc precum cele de autoturism la viteza de croaziera, conditii in care poti sa si dormi daca n-ai altceva de facut. Altfel, te uiti la norii ramasi mult mai jos sau, daca e senin deplin, admiri formele de relief diverse, peste care treci.

1

1 bis

2

2 bis

3

3 bis

4

5

6

7

Uneori, mai ales cand se apropie de destinatie, avionul face viraje la dreapta sau la stanga, inclinandu-se corespunzator…

Picture 072

DSCN2785

DSCN2787

Picture 065

Alteori pilotul se adreseaza calatorilor in plin zbor, rugandu-i sa-si puna din nou centurile pentru ca urmeaza o mica furtuna care poate cauza turbulente, adica un fel de zgaltaieli ale avionului, precum cele simtite in casa in caz de cutremur. Mai mari sau mai mici, dupa noroc😀

1

2

3

4

5

Spre final, incepe coborarea tot in trepte, numai ca acum nu sesizezi asta vizibil, pentru ca n-ai repere in aer. In schimb simti in stomac senzatia pe care o ai atunci cand cobori cu liftul, adica una de cadere usoara in gol. Nu e deloc neplacut, dar asa iti dai seama de inceputul aterizarii inca inainte ca pilotul sa anunte asta. In plus iti arata si monitoarele ca altitudinea a scazut.

1

2

3

4

6

Un timp scurt zbori in rand cu norii, pe care daca s-ar putea, ai vrea sa intinzi mana si sa-i atingi, de frumosi ce sunt🙂

2

3

4

5

6

Pe ultima suta de metri (la figurat vorbind, ca altfel sunt mai multe…😀 ) vezi cum apropierea de pamant se face rapid, avand totusi timp sa iti privesti orasul – destinatie putin, de sus

0

1

2

3

Dupa ce avionul atinge pista, moment care se petrece fara mare deranj, viteza scade la fel de brusc cum a crescut la decolare ; la toate astea isi aduc aportul si aripile, care isi schimba dintr-o data aspectul, devenind chiar usor ciudate

1

2

3

Apoi toate revin la normal, iar pe langa tine poti sa vezi eventual alte avioane aterizate pe alte piste vecine, care vin si ele agale spre locurile de debarcare. Unele sunt alimentate si pleaca in scurt timp in alta cursa, altele raman la sol mai mult timp

1

2

3

4

5

DSCN2797

Dupa oprirea totala si dupa ce iesi din avion, urmeaza iar agitatia aeroportului, recuperarea bagajelor, telefon acasa…

1

2

3

Picture 032

Picture 031

Picture 033

DSCN2235

Picture 035

Eventual o ultima privire inapoi si cu asta calatoria se incheie, pentru tine. Dar se reia, mereu, pentru altii, tot la fel de frumos🙂

DSCN2233

Picture 040

Picture 036

Ultima poza se refera la dezvoltare, sau la evolutie, buna fiind – de orice fel ar fi ea.  ;)

2 gânduri despre “flying blue

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s