sunt vinovata si recunosc :)


Am fost in Olanda cateva zile, suficient cat sa-mi fac o idee inainte de a vorbi despre tara si oamenii ei.  Si o sa povestesc, dar nu acum.

Ei, si cum m-am inapoiat eu azi acasa, ce sa vezi ? Dau spre seara drumul la tv, merg pe stirile de la postul Pro cel generalist si aflu ca mamei unei celebritati (locale) i-a cazut o stanca in cap si a murit biata femeie (chiar stupid, stancile instabile trebuie ori dislocate, ori fixate cu plase de otel intr-o tara normala… mai ales daca sub ele circula frecvent turisti , ca in cazul de fata) ; apoi mai aflu ca sunt explozii solare (iar si iar, zi de zi si vara de vara…) si e de mirare ca mai miscam inca, la ce efecte devastatoare au asupra oamenilor ; apoi o revad pe disperata de Esca, cu ochii larg beliti (ca de obicei) vorbind despre apneea in somn, o afectiune care poate duce la moartea subita sau cel putin la pierderi de cunostinta ; iar la final trec in revista, pe rand, cele trei faimoase posturi de stiri (otevizate demult, numai ca ele nu recunosc nimic ), unde nu se vorbeste decat de un singur lucru : funeraliile unui rege al tiganilor, Cioaba pe numele lui. Aflasem cu MULTE zile in urma ca a murit, acolo departe fiind, iar azi, revenind acasa m-am mirat cum de nu l-au ingropat inca, pana azi ? Nici nu incerc sa aflu mai mult, sigur au o explicatie toate astea🙂 . Mai aud apoi ca presedintele acestei tari profita, din nou, de ocazia asta ca sa-si mai traga spuza pe turta proprie… sau poate pentru binele tarii si al poporului face toate astea, de ce nu… si mai tarziu un pic aud din gura-i prezidentiala un fel de repros, cum ca „astia” (nu stiu de cine anume zicea) care vorbesc de regele defunct ar face bine sa se intereseze mai intai ce fel de poezii a scris la viata ei Luminita Cioaba… n-am idee cine e respectiva, dar dupa emotia basesciana, cu siguranta e o celebritate neapreciata la justa ei valoare.

Si stau si ma gandesc, comparand cu impresiile proaspete, daca nu cumva sufera si unii olandezi de apnee in somn ? Si conchid ca nu, din moment ce la ei nu e nimeni panicat si nu se face o stire din chestia asta ; si cred ca in Olanda bate mai piezis soarele, ca la ei nu moare nimeni de grija exploziilor solare…. sau poate ca acolo lumineaza alt soare, unul mai aparte ? Vesticii astia, ai naibii, mereu sa fie ei mai cu motz… si mai presus de toate, au avut si olandezii niste funeralii saptamana trecuta (sau asta ?), murise un print si familia regala a fost mai mult decat discreta cu organizarea ceremoniei, atat de discrata incat localnicii cu care am vorbit in treacat nu stiau mai nimic despre asta. Sau poate au mers pe sest din cauza ca mortul lor nu era un rege, nici asta nu-i exclus😀. Oricum, sunt niste ignoranti, ca si stiristii lor – cred ca ar face bine sa vina aici, sa invete de la profesionisti cum se face televiziune, vai de capul lor…

Maine (de fapt azi, ca deja s-a facut vineri de cand scriu eu pe aici) inteleg ca mortul de la noi va fi dus la groapa (in sfarsit ! ) cu fanfara si cor, pe un car mortuar, ca sa nu rateze nimeni show-ul – funny🙂.  Dupa care mai mult ca sigur poimaine (cel putin) se va face retrospectiva, ca in bancul ala :”Vaai, ce sete mi-e, vaaa ce sete mi-e…. ” si dupa ce bea apa „Vaaai, ce sete mi-a fost „. Cam asa si aici.

Asa incat maine nu ma uit la tv, sau oricum nu la astea amintite. Ca m-am uitat in seara asta e o mare eroare de-a mea, sunt vinovata si recunosc – venisem chitita sa-mi pastrez pe retina, in cap si in suflet imaginile recente de departe. Si m-am abatut, si m-am minunat de cat negativism, panica, tensiune si nesiguranta pot sa propage televiziunile din tara mea. Zici ca e o politica de stat, sau cel putin una de media.

Olandezii sunt destinsi, zambitori, politicosi si preocupati de fotbal. Si de canabis, unii. Asta ca sa fiu obectiva, cum incerc mereu. Dar despre ei si ale lor o sa revin.

Ma mai gandesc doar ca, pana la urma, fiecare om are viata pe care si-o face, de obicei. Si la fel fiecare natiune, logic. Acuma daca romanii tolereaza sau chiar incurajeaza prostul-gust, mitocania, manipularile de tot felul, a cui e vina ? Si spun ca le accepta pe toate astea pentru simplul motiv ca sunt (sau suntem) niste stresati, cu nervii in pioneze, invidiosi, vesnic panicati de una sau alta, lipsiti de vlaga atunci cand actiunea s-ar cere si invers, cu atitudine exact cand nu e cazul si cand n-ar trebui sa-i priveasca unele lucruri. De unde deduci ca sunt telespectatori fideli ai respectivelor posturi, altfel nu se explica. Sau poate suntem doar o natie de masochisti ? Asta nu-i neaparat ceva rau, oamenii pot dori sa obtina placere in diverse moduri la urma urmei – dar daca e asa, atunci chiar nu trebuie sa ne mai miram de nimic din ce se intampla in jur, si nici sa ne suparam. Putem, in schimb, sa facem haz de necaz, asa face romanul de cand se stie, mai ales ca necazuri a tot avut de-a lungul istoriei. Sau poate le-a mai si cautat cu lumanarea, asa am senzatia uneori. O tara trista, plina de umor, parca asa era vorba.

Si gata cu aberatiile, data viitoare cand revin pe blog o sa postez ceva foarte, foarte frumos. I promise😉 .

14 gânduri despre “sunt vinovata si recunosc :)

  1. Pingback: Inflaţie de regi | Hipertensiv

Lasă un răspuns

