avantajul de a avea copii… macar prin preajma, daca nu si altfel


Nu, n-o sa ma refer acum la cana cu apa pe care copilul tau ti-o va da atunci cand vei fi batran, nedeplasabil si iti va fi sete :). Asta e ceva de la sine inteles si o stie toata lumea, alaturi de alte forme prin care urmasul tau te va ingriji atunci cand roata o sa se intoarca si vei avea nevoie de ajutor, dupa ce i-ai fost tu lui sprijin mereu.

Ce constat eu insa e ceva mai simpatic si optimist, si anume ancorarea in realitate,  sau pastrarea legaturii cu tot ce inseamna viata cotidiana atunci cand, ca adult sau batran, ai pe langa tine reprezentanti ai noilor generatii. Mai exact, ma bucur mereu cand vad persoane in varsta care folosesc un calculator sau alte dispozitive cu acelasi rol (tableta, e-reader, telefon smart, etc) ; de obicei le primesc cadou de la copii ca sa tina legatura mai usor, iar cu ocazia asta li se face si instructajul pentru a se familiariza rapid cu device-ul. Si lor le place, le stimuleaza intelectul si-i tine activi.

Maica-mea nu a avut curiozitatea (sau curajul) asta, dar numai pentru ca ma vede si aude pe mine vorbind despre computer si auxiliarele lui, atunci cand vede la tv o lansare de nou produs sau doar aude o stire din domeniu deja are o imagine cam despre ce e vorba; adica nu e deloc in paralel, la cei 80+ ani ai ei. Iar zilele trecute, cand ii spuneam ca imi trebuie o reinstalare de Win, a stiut sa-mi aminteasca de durata mare a procesului si sa tin cont sa am timp suficient pentru el in ziua cu pricina. M-a amuzat, ca nu ma asteptam sa tina minte asa ceva.

Asta cu electronicele e una.

Pe de alta parte eu, neposedand urmasi dar avand in juru-mi oameni (nu prea multi) cu copii de diverse varste, ma bucur ca in felul asta pot sa fiu la curent cu noutatile de orice fel, ca sa nu mi se atrofieze spiritul. Astfel, datorita lor intru uneori in librarii si in magazine specifice ca sa cumpar una-alta, mai aflu ce noi produse au adus norielii (ca sa nu zic numele explicit si sa le fac reclama…. ca nu e cazul 😀 ) si ce jucarii impresionante s-au mai inventat; ma mai si joc cu ele ocazional, recunosc. Apoi, ajung si pe la raionul de imbracaminte in acelasi scop, am invatat cum sa caut haine care sa nu aiba pe ele adaugate briz-brizuri care sa irite pielea pe dedesubt. Stiu cum arata azi biberoanele, sau ce fel de pahare/canute s-au mai inventat, ca sa bea copiii din ele fara sa si le toarne si pe ei. Exista si sterilizatoare destepte, alaturi de mancarurile gen piure gata preparate si puse in borcanel, care alaturi de arhibanalii pampersi nu fac decat sa usureze viata parintilor si ea sa nu mai semene aproape deloc cu cea a bunicilor, care se chinuiau zi-lumina cu cresterea unui bebelus. Lumea a evoluat mult, clar… Pai m-as fi interesat eu de toate astea daca nu ma obliga anturajul posesor de copii ? Sigur nu. Și nu trebuie sa se intample des, dar atat si atunci cand e nevoie nu strica sa te bagi prin toate, cu un scop util dar si pentru placerea proprie, de a descoperi si a  fi in temă.

Iar atunci cand mai cresc putin te obliga sa fii la curent cu toate genurile muzicale si cu solistii aferenti, ceea ce, in lipsa adolescentilor, n-ai face-o niciodata. Sigur ca poti regreta ca ai aflat, pe timpanele proprii, de existenta vreunei trupe heavy-metal sau a unui gen ca hip-hop sau house, dar pana la urma fac si ele parte din decor. In plus, cand vine vremea examenelor iti mai amintesti si tu de diatezele din gramatica sau de basme, de cat de dificile (si inutile ? 😀 ) sunt integralele sau de inaltimea muntilor patriei. Si mai bine asa decat sa fii un singuratic batran, plictisit si acrit, asteptand sfarsitul in linistea casei in care nu mai vine nimeni in vizita, ca-s toti batrani ca si tine si copii/ nepoti nu exista. De aceea eu, una, o sa ma straduiesc sa tin aproape de cei de care ziceam mai sus, pe principiul ” lasati copiii sa vina la mine si pe mine sa vin la ei” :), ca numai asa o sa mai aflu si eu, printre altele, cum arata un manual de clasa a doua, de orice materie, sau ce tema de petrecere mai aleg azi copiii care termina clasa a opta… ca asa e acum, cu party-teme inca de la gradinita. Asa ca,  tineti aproape de ei !…. parerea mea. Mai ales daca-s copiii altora si voi nu beneficiati decat de partea vesela a situatiei, ca de batai de cap si tensiuni nu se pune problema in zilele de vizita.  Cum ar veni, e chiar mai bine sa fie copiii altora… ca sa rectific putin titlul.  🙂

Poza de mai jos nu are legatura cu postarea , dar mi-a placut si am adaugat-o just for fun, ca pana la urma e vorba tot de ciclul vietii 🙂 .

6

3 gânduri despre “avantajul de a avea copii… macar prin preajma, daca nu si altfel

  1. Pingback: Mă simt fix ca un dinozaur ! | Gară pentru doi

  2. Generațiile se succed, în același timp se întrepătrund și învață unele de la altele.Așa e legea firii În legătură cu copiii, este o expresie cam dură pe care părinții o folosesc când se necăjesc:” Cine are copii să-i trăiască, cine nu, să nu-i dorească”.

    • Eu nu-i am și nici nu regret. Motivul este acela că lumea în care trăim e oribilă, iar viitorul va fi și mai și… așa încât nu am de ce să sufăr pentru el vreodată. La batrânețe o să văd eu cum mă descurc, presupunând că o să ajung până acolo :).

Lasă un răspuns

