Circumspecție


Când o auzi cum vorbește si cum gândește, în viața reală, ai senzația că te-ai intors în timp undeva în secolul al XIX-lea, pe vremea când ea fusese o fiică de nobil (boier) și avea argați la curte. Si din inălțimea poziției ei accepta uneori sa discute cu copiii slugilor, dar numai ca să le reamintească cine este, originea ei, școlile înalte făcute in Franța și automat erudiția, educația ei deosebita. Si chiar și azi oamenii pe care îi viziteaza scot argintaria pe masa, în cinstea ei :)))… Este anacronică și chiar pare mult mai matură (fizic vorbind) decat este, deși spune, cui stă s-o asculte, că ea e doar o copiliță nevinovată, în spirit și în comportament.

În prezent are vreo trei conturi pe Facebook, adică trei oficiale, pe care le știu și eu – că e posibil să mai aibă și altele, cu nume false. Nu mai am demult tangență cu platforma respectivă, dar persoana de care spun apare, exasperant, la alte căutări pe Google sau comentând pe multe bloguri. Oricum eu o recunosc, are un stil aparte, inconfundabil… și oricum postează, de minim 3-4 ani, aceleași texte lacrimogeno-aberante, cu care înțeleg că vrea să educe lumea, eventual cu de-a sila dacă nu altfel. În principiu persoana are cateva idei fixe si le tot învarte, cu variații pe aceeasi tema. In afară de FB aud că e la fel de activă și pe Twitter, pe Google + și desigur mai e vorba și de blogul principal al doamnei, cel la care fac de fapt trimitere toate linkurile de pe toate canalele de comunicare amintite. Ca e cam vedeta în felul ei aparte și o știe lumea.

Whatever…. eu m-am lamurit demult și știu să mă feresc de orice fel de contact virtual cu acea persoană, așa cum am decis să mă feresc și de contactele în viața reală, după ce am făcut imprudența s-o cunosc, prin 2011. Teoretic părea o profesionistă pe un anume domeniu, iar intenția mea a fost atunci să fac pe intermediarul și să o rog să ia legătura cu o prietenă de-a mea, foarte serioasă, cu care eventual să colaboreze în munca, fructuos. În realitate, tot ce părea ”succesfull” pe net era un pic ”failure” în real. Și în plus m-am speriat de turnura ușor prea intimă pe care o lua discuția, în sensul că era cât pe aci să aud niște destăinuiri care nu se fac în niciun caz unui om pe care îl vezi pentru prima oară în viață… și pe care eu chiar nu vroiam să le aud.

A mai existat și o a doua întâlnire, nu mai știu exact de ce, la care  m-am dus cu inima îndoită  si pentru care imi asum vina, mai ales că am un fel de al n-lea simț când e vorba de ciudățenii de evitat. Ba chiar a fost și a treia întâlnire, împreună cu o altă doamnă cunoscută tot pe FB, dar care era extrem de drăguță și normală și cu care mi-a făcut plăcere să interacționez.  Oricum, deși revederile amintite s-au petrecut la intervale mari de timp, ”scriitoarea” vorbea mereu despre aceleași dureri personale, avea unele obsesii vechi si privirea îi era mereu fixă si îndurerată, adică nelinistitoare dacă mă întrebi pe mine. Pe lânga toate astea avea si tendinta de a se lipi precum scaiul, fie pe platforma de socializare, fie prin telefoane dese si lungi, asa încât mie cel putin mi s-a parut ca venise momentul… despărtirii. Am uitat să spun că e genul care dacă e dată afară pe usă intră imediat pe geam, eventual cu ID masculin si fara nicio minimă demnitate. De fapt despre mândrie, orgoliu si realism nu prea poate fi vorba la dumneaei, dar numai pentru că are o viziune proprie si originală despre viață, în general. Nu e un om rau, dar are complexe de superioritate multe (și fără fundament), face pe detectivul particular în timpul liber și uneori poate fi și intrigantă….. așa prințesă cum se prezintă lumii. Si simți (conștient sau nu) că e mai bine s-o eviți, ca sa nu-i spui pe șleau cum e de fapt și să nu-i nărui castelul de cleștar…

Ce m-a amuzat e că de curând am văzut ca își anunta pe Facebook (prin Google cumva) intentia de a-și mai face un blog !… însa unul din care sa nu mai reiasă că e tot ea autoarea. Doamne ferește ! Adică să se dea drept altcineva si astfel să fie la adăpost de ironii măcar un timp… ca din ce mai postase mi-am dat seama ca e posibil sa fi fost luată peste picior de cineva, pe undeva, ceea ce i s-a mai intamplat de multe ori de-a lungul timpului, dar părând sa n-o deranjeze deloc – dimpotrivă, e rezistentă, cred că adoră conflictele, le caută si trăiește pentru ele, ca să se poată victimiza și să verifice cine anume îi mai ia apărarea și cine nu… și din ce tin eu minte, periodic „gașca” ei de amici era alta, adică oamenii se lămureau și începeau usor s-o ocolească, dar apăreau mereu altii, inocenți si convinși de veridicitatea poveștilor scrise de … doamna. Si tot așa.

Ce vreau eu să spun, ca o concluzie, e că niciodată nu știi dacă necunoscuții din mediul virtual au sau nu toții boii acasă… adică granița dintre normal și patologic e atât de fină și greu de identificat doar din ce ești lăsat să vezi în lumea virtuală, încât un pic de reținere este mereu de luat în calcul. Adică mai ușor cu alianțele și mai ales cu compătimirea, că adeseori ceea ce vezi nu e neapărat și ce pare a fi. Ba din contră !

5

6 gânduri despre “Circumspecție

  1. Mare dreptate ai. In ultimii 8 ani de cand m-am aruncat si eu in largul internetului m-am socat, nu doar odata, cunoscand diverse personalitati, mai mult sau mai putin ciudate… de atunci am invatat sa fiu mai rezervata in ceea ce priveste relatiile virtuale.

    • Că există n-ar fi nimic, dar asta de care spun eu pare sa stea non-stop doar online. Și are mereu păreri, iar pe FB era nelipsită pe peretii tuturor :)). E ciudată cât încape.

Lasă un răspuns

