eu asa si apoi altfel :)


In variante diferite: prin anii 90 si chiar pana tarziu, in 2006, eram dubios de optimista: credeam ca ocaziile de orice natura sunt dupa fiecare colt, gata sa ma traga pe mine de maneca. Si ca doar eu trebuie sa ma hotarasc daca da sau ba, ceva. Imi spuneam ca atunci cand o sa ma decid sa fac pasi importanti in viata o sa fie simplu si ca o sa am vant in pupa mereu… Si mi se mai parea mie atunci ca viata mea urma sa fie ca a tuturor celorlalti, respectand pasii si „regulile“ impuse de societate…. sau hai sa nu zic regulile, ci recomandarile… si nu impuse, ci sugerate. Adica nu era graba si nu aveam a-mi face griji, un fel de dormi linistit ca cineva lucreaza pentru tine🙂

O fi fost optimismul meu innascut datorat zodiei Sagetator, careia ii apartin cu drag? Dar daca ar fi asa n-ar trebui sa ramai cum spune zodia pana mori ? Ca doar astrele sunt aceleasi si influenta lor se schimba doar foarte putin de la an la an din cauza unor factori trecatori… fundamental insa ele raman sa te guverneze conform schemei date, nu ? Cred ca nu.

Am luat ca reper anul 2006 pentru ca imi dau seama ca exact din perioada aia am inceput sa ma schimb, treptat si ireversibil… ce bine🙂

De ce m-am schimbat ? Pai si eu ca tot omul – dintr-o serie de dezamagiri venite dinspre persoane apropiate (sau nu numai), de la niste episoade ciudate de boala ale lui tata, la care nu m-as fi gandit niciodata; intr-un final, in 2007, chinul s-a terminat de fapt cu plecarea lui de pe planeta asta. Foarte dificil moment, nu stiu la altii cum o fi fost… la mine greu rau. Si nu in ultimul rand de la observarea atenta a lumii in care traiesc si al carei declin mi se pare ca atunci a inceput, mai vizibil. Pe toate palierele: educatie, social, politic, tv-uri, etc.

De un lucru sunt sigura, planetele nu m-au scutit niciodata de munca – am trecut de la un job la altul mereu fara pauze mari, ceea ce nu e putin lucru. Dar n-ar fi fost oare mai bine sa castig si eu la Loto o suma care sa imi permita sa huzuresc niste timp, cat mai mult, fara sa am sefi/ sefe si sa pot eventual sa fac inconjurul lumii, intr-un an sabatic (parca asa ii zice…) ?  Stiu, sunt carcotasa si vad adesea partea goala a paharului, ce sa fac…🙂

Era bine asa sau de fapt nu mi se potrivea si de aceea nu s-a petrecut ? Oare ceea ce NU ni se intampla in viata are exact explicatia asta: nu ne asortam, aveam alta menire si orice fortare a destinului te-ar fi dus la esec pe palierul respectiv, asa incat mergi pe drumul tau fara prea multe analize ?

Astazi sunt radical diferita, dar in noul “eu” gasesc nu doar dezavantajele induse de firea mea (devenita) foarte circumspecta, ci descopar o mai mare incredere in mine insami, o acceptare mult mai usoara a ciudateniilor (si nedreptatilor) pe care viata mi le aduce mie sau altora de care imi pasa. Nimic nu e vesnic, nici binele dar nici raul, iar tu ca individ trebuie doar sa te adaptezi la schimbarile pe care timpul le aduce, pentru ca indiferent daca tu faci sau nu ceva, viata e intr-o continua schimbare, de la sine. Te duce valul, cum ar veni, asa ca mai bine te relaxezi si incerci sa faci  “pluta”, in niciun caz nu e bine sa te opui talazului decat in mica masura si numai daca esti bazat.

Dar cel mai interesant e de unde mi-a venit mie ideea acestei postari : ma uitam mai devreme la niste doamne care ieri, de Martisor, au vizionat un spectacol cu barbati facand striptease pe un ring… Si mi-am amintit ca undeva prin anii 90 imi doream si eu sa ajung sa-i vad pe faimosii Chippendales… si nu-mi vine sa cred! Cum naiba puteam sa am asemenea idei din moment ce acum mi se pare o stupizenie fara margini ? Si azi nu m-as duce la asa ceva nici daca mi-ar da biletul cel mai scump, gratis ! :)))

8 gânduri despre “eu asa si apoi altfel :)

  1. Uffff … Creştem, ne maturizăm, şi nu întotdeauna asta e de bine. Dacă reuşim să păstrăm deschisă o portiţă prin care să ne mai întoarcem din când în când, nu doar cu mintea ci şi cu faptele sau gesturile către inocenţa copilăriei sau nebunia adolescenţei, apăi e taaaaare bine…

    • ufff…. asa e🙂 Eu ma tot intorc acolo unde spuneti voi, dar apoi trebuie tot in prezent sa revin :((. Care de fapt nu e chiar atat de rau, ci doar persista rutina si banalul in el. In rest, cica Dumnezeu iti da fix cat poti duce si cred sincer ca asa e. Sper sa nu experimentez extreme in curand :)).
      Multumesc pentru atentie, imi face placere fiecare vizita a voastra.

  2. Daca tot crezi in zodii atunci sa gasim explicatia potrivita. Se zice ca dupa 35 de ani ne ghideaza zodia in care avem ascendentul si nu cea in care ne-am nascut. Se potriveste?

  3. Eu am ‘transmis’ un martisor prin intermediul Dianei Boncheva … altfel, ultimul paragraf mi-a amintit de un film mai vechi “The Full Monty !”
    … fainut blog, dar din lipsa de timp te asteptam pe FB (stiam cine este M DubluM…) … atasamentul a disparut / blogul vechi este parasit; multam de semn !🙂
    CB

    • Aaaa, ce ma bucur ca aparusi ! …🙂 Nu stiu cine e Diana aceea, paragraful ala era ca o explicatie, blogul e tanar rau si n-are inca tema (sau nici n-o sa aiba, de fapt), din FB mai am un pic si fac un an de cand m-am retras, am intrat in ziua aia si am luat ultimele poze, ar trebui sa se cam inchida si de la Zuckerberg… oricum nu mai vreau decat calea asta, pe bloguri, unde din fericire am gasit numai persoane ok…. bine, am si grija sa evit bloguri de oameni pe care ii stiu si cu care nu rezonez deloc. Si eu multumesc de semn, mai vino pe aici sau vin si eu daca imi spui unde. De ce ai parasit blogul vechi ?… era de top candva, ia mai gandeste-te… pup you si don’t be a stranger😉

Lasă un răspuns

